کرمان؛

انسداد 157حلقه چاه غیرمجاز در جیرفت در سه ماه گذشته

مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کرمان گفت: شهرستان جیرفت انسداد بیش از 157 حلقه چاه غیرمجاز را در سه ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.

انسداد 157حلقه چاه غیرمجاز در جیرفت در سه ماه گذشتهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ امیرحسین کرمی با اشاره به اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی در کرمان گفت : این طرح باهدف صیانت از منابع آب موجود ، در سه ماه ابتدای سال جاری با همت همکاران امور منابع آب شهرستان ها 237 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شد.



وی افزود: با عملیات گشت و کنترل شبانه روزی ، تعداد 37 دستگاه ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد که از بین شهرستان ها ، شهرستان جیرفت با انسداد بیش از 157 حلقه چاه غیرمجاز و توقیف بالغ بر شش دستگاه حفاری بیشترین آمار را در سه ماهه گذشته به خود اختصاص داده است.



کرمی خاطرنشان کرد : با اجرای این طرح که از سوی شورای عالی آب کشورابلاغ شد، چاه های کشاورزی غیرمجاز در دشت های ممنوعه استان در حال تعیین تکلیف هستند.



 مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی شرکت آب منطقه ای کرمان گفت : امسال هزار و 179 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب شده که در بین شهرستان ها ، امورمنابع آب سیرجان بیشترین آمار نصب راداشته است



کرمی میزان آب صرفه جویی شده در اثر پرکردن چاه های غیرمجاز را در این مدت 88هزار مترمکعب ذکر کرد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: آب ، چاه ، انسداد ، جیرفت ، تعادل بخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.