شیوه بدنیا آمدن، با ابتلا به اوتیسم ارتباطی ندارد

شیوه بدنیا آمدن با ابتلا به اوتیسم ارتباطی ندارد اما یک پارامتر دیگر سبب بالا رفتن آمار کودکان اوتیسمی بدنیا آمده با یک شیوه زایمان می‌شود، این جدیدترین کشف علمی در دنیای بررسی اختلال اوتیسم است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، براساس جدیدترین مطالعات پزشکی که در مجله پزشکی jama psychiatry به چاپ رسیده است، هیچ ارتباط مستقیمی بین تولد کودکان به روش سزارین و احتمال بیشتر ابتلای انها به بیماری اوتیسم وجود ندارد.

گفتنی است، مطالعات قبلی یک رابطه مستقیم بین تولد از طریق سزارین و ابتلای کودک به طیف‌هایی از بیماری اوتیسم پیدا کرده بود که مطالعات جدید آن را نقض می کند.

بررسی‌ها نشان می دهند، در عین حال پزشکان اعلام کرده‌اند که کودکان مبتلا به اوتیسم از دوران جنینی به این اختلال مبتلا هستند و به دلایل مختلف ژنتیکی و پزشکی درحالتی قرار می‌گیرند که بیشتر برای بدنیا آوردن آنها به جراحی سزارین نیاز پیدا می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند بیماری اوتیسم به شدت به پارامترهای ژنتیکی وابسته است و نحوه بدنیا آمدن ربطی به ابتلا یا عدم ابتلا به این بیماری ندارد.

نتایج این پژوهش حاصل تحقیق  بر روی یک پایگاه داده از میان حدود 2و7 دهم میلیون کودک بدنیا آمده در کشور سوئد با حفظ محرمانگی اسرار فاکتورهای ژنتیکی آنها است.

تحقیقات انجام شده توسط مرکز مطالعات در کشور ایرلند بر روی کودکان در همکاری با کشور سوئد صورت گرفته است.

بیماری اوتیسم نوعی اختلال روانی است که افراد مبتلا به آن در برقراری تعاملات اجتماعی با سایر افراد اجتماع به شدت دچار مشکل می‌شوند.

این افراد اغلب منزوی، کم حرف و دچار مشکل در یادگیری هستند.

مراقبت از آنها بسیار سخت است و در برخی افراد مبتلا علائم پرخاشگری و خشونت نیز مشاهده می‌شود.

کارشناسان نحوه غیر ارادی ارتباط بین سلول‌های عصبی را عامل بروز مشکل مغزی در این دسته از افراد می‌دانند.

علائم بیماری اوتیسم از دوران نوزادی قابل شناسایی است و هرچه زودتر در فرد تشخیص داده شود امکان درمان موفق تر برای برقراری ارتباط با اجتماع حاصل می‌شود.


انتهای پیام/ 


برچسب ها: اوتیسم ، زایمان ، مغز ، سزارین ، تولد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.