ایجاد مرکز تحقیقات صنایع بالادستی نفت در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد

رییس دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مرکز تحقیقات صنایع بالادستی نفت در راستای تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با وزارت نفت و واگذاری مطالعات میدان کرنج، ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، دکتر ابوالقاسم امام زاده اظهار کرد: مطالعات مخازن نفتی به صورت پروژه های کوتاه مدت یک تا دو ساله، میان مدت پنج ساله و بلندمدت 10 ساله تعریف شده است که واحد علوم و تحقیقات در تمام این پروژه ها فعالیت خواهد داشت.

وی افزود: نتیجه قابل توجه این مطالعات افزایش ضریب بازیافت در میدان نفتی است و یکی از اقداماتی که در این مرکز تحقیقاتی صورت خواهد گرفت تعریف پروژه ها و پایان نامه های دانشجویان با توجه به نیاز کشور است. 

امام زاده تفاهم نامه همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت را در قالب 6 پروژه یادآور شد و گفت: پروژه های بهینه سازی انتقال فرآورده های نفتی با استفاده از برنامه ریزهای خطی و غیر خطی توام با بکارگیری شبکه عصبی (ANN)، بهینه سازی محفظه احتراق توربین های گازی راندمان پایین مورد استفاده در پالایشگاه های نفت و استفاده از جاذب های خورشیدی برای تامین گرمایش لوله های انتقال مازوت از جمله این پروژه های تعریف شده است. 

وی افزود: همچنین مقایسه انواع بایودیزل ها در ترکیب با دیزل از لحاظ عملکرد موتور و میزان آلایندگی، طراحی سیستم اتوماسیون بارگیری فرآورده های نفتی و آنالیز رسوب در شبکه مبدل های حرارتی واحدهای پیش گرم کن تقطیر پالایشگاه های نفت از دیگر پروژه های تعریف شده است که پس از تایید، در بخش تحقیق و توسعه پژوهشگاه صنعت نفت، با همکاری دانشکده مهندسی نفت و گاز واحد علوم و تحقیقات انجام می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار