لاریجانی در جمع فعالان آزادی قدس:

ضرورت تشکیل کنفرانس فلسطین در ایران/ هدایت تروریست‌ها در سوریه با رژیم صهیونیستی است

رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع فعالان آزادی قدس شریف تأکید کرد: رژیم صهیونیستی در نتیجه یک شرارت بین‌المللی متولد شد.

ضرورت تشکیل کنفرانس فلسطین در ایران/ هدایت تروریست‌ها در سوریه با رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در جمع فعالان آزادی قدس شریف با اشاره به چند نکته مهم در خصوص برخی موضوعات پیچیده منطقه گفت: معتقدم چه در جمع فعالان فلسطین در ایران و چه در جمع سایر فعالان در کشورهای اسلامی همه بر این مسئله متفقند که رژیم صهیونیستی در نتیجه یک شرارت بین‌المللی به وجود آمد و در طراحی، ساماندهی و انتقال یهودیان پشت پرده‌هایی از شرارت‌های بین‌المللی وجود داشت.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی در یک شرایطی سهم محدودی پیدا کرد و به پیشروی‌های خود در منطقه ادامه داد، گفت: وقتی روند فعلی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که این رژیم ظرف سه دهه اخیر وضعیتش رو به نزول است و در واقع یک شکستگی‌هایی از نظر اقتدار پیدا کرد، چرا که این موضوع حتی در جنگ‌های 33 روزه، 5 روزه، 22 روزه و 8 روزه مشهود شد.

لاریجانی افزود: رژیم صهیونیستی علیرغم حمایت‌های تسلیحاتی در سه دهه اخیر در مسیر نزول قرار دارد و از اقتدار این رژیم روز به روز کاسته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه رو به افزایش است، متذکر شد: این امر بدین معنی است که بحران‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود همه از جنس جریانات صهیونیستی است و دست رژیم صهیونیستی پشت پرده تمامی بحران‌های منطقه است.

وی تأکید کرد: حتی در اطلاعات موثقی که در چند ماه اخیر به دست آمده مشخص شده که برخی گروه‌های تروریستی که در سوریه فعالیت می‌کنند، طبق تصمیمات رژیم صهیونیستی هدایت می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش منحرف رژیم صهیونیستی در مسئله هسته‌ای ایران گفت: در حال حاضر ما نقش رژیم صهیونیستی را در مسئله هسته‌ای ایران کاملاً برجسته می‌بینیم که در بحث مذاکرات قبلی همواره دو گروه دستپاچه بودند که یکی رژیم صهیونیستی بود و دیگری متأسفانه برخی کشورهای عربی بودند که این مدال را به سینه خود چسباندند.

لاریجانی تأکید کرد: همچنین اخیراً هم که بحث مذاکرات در جریان است، وزیر خارجه این رژیم دستپاچه و پابرهنه وارد صحنه مذاکرات شده و نگرانی‌های خود را اعلام می‌کند که این حرکات خود منشأ شرارت‌آمیز دارد.

وی با اشاره به دلایل ریشه‌دار شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه گفت: ریشه موضوعاتی که باعث افزایش شرارت‌های این رژیم در منطقه شده است، به قدرت این رژیم برنمی‌گردد و این موضوع به ضعف کشورهای اسلامی منتهی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که وقتی بسیاری از کشورها در جهت کمک به بحران منطقه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کنند در واقع این حرکت، حرکت انحرافی است، گفت: به عنوان مثال اختلافات مردم عربستان و یمن اختلافات خارجی است، چرا که رژیم سعودی با تصور و توهم کسب اقتدار به کشور یمنی حمله می‌کند که باید با آن کشور روابط دوستانه داشته باشد اما وقتی این حکومت به کشور یمن حمله می‌کند بدون شک مورد احترام هیچ کشوری نیست.

لاریجانی در ادامه با بیان این که ذهن‌ها باید به مسئله فلسطین نزدیک شود، تصریح کرد: هرچه سریع‌تر باید کنفرانس فلسطین در ایران تشکیل شود و نشست‌ها با علما و سیاستمداران اسلامی آغاز شود تا ذهن‌هایی که از فلسطین دور شده مجدداً متمرکز بر این کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران همواره وظیفه اسلامی خود را در فلسطین پیگیری می‌کند، تأکید کرد: اگر مسلمانان در موضوع فلسطین واحد نشوند، پای هیچ مسئله‌ای هم واحد نخواهند شد، لذا مسئله فلسطین یک مسئله کانونی است و برای ایران از ابتدای انقلاب مورد پیگیری بوده است.

وی در پایان در خصوص اهمیت روز قدس و یکصدا شدن همه کشورهای منطقه با این روز بیان داشت: در روز قدس کشورهای منطقه همه باید یکصدا باشند چرا که این کشورها در معرض آزمونی قرار دارند و باید با اراده‌ای قوی به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه پایان دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۰:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۴
مردم بیشتر دوست دارند مجلس ودولت دنبال برگرداندن پولهای بیت المالند که اختلاس شده.
Spain
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۴
میدوارم کشورم همیشه سرافراز و پاینده باد
Saudi Arabia
محمد خالقی
۱۸:۰۷ ۱۶ تير ۱۳۹۴
ما همه سرباز توایم خامنه ای گوش بفرمان توایم خامنه ای
آخرین اخبار