تازه‌های نشر؛

پارسی‌نژاد «در زندگی حبیب» قلم می‌زند

کتاب «در زندگی حبیب» هم‌اکنون بر روی میز کاری کامران پارسی‌نژاد قرار گرفته است.

کامران پارسی‌نژاد، نویسنده در خصوص فعالیت‌های اخیر خود در عرصه‌ی نویسندگی به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در حال حاضر نگارش کتابی با عنوان «در زندگی حبیب» را به مراحل پایانی رسانده‌ام و آن‌چنان که مشخص شده این کتاب با 3 فصل در اختیار مخاطبان خود قرار می‌گیرد که هنوز عنوانی برای این فصول تعیین نکرده‌ام.

وی افزود: کتاب «در زندگی حبیب» در رابطه با زندگی شهید حبیب غنی‌پور به نگارش درآمده و در بخش‌هایی از آن از عنصر تخیل بهره‌ گرفته‌ام.

این نویسنده اظهار داشت: نگارش این کتاب که کاملاً در قالب رمان نوشته شده تا یک ماه دیگر تمام می‌شود اما هنوز قراردادی با ناشر بسته نشده است.

پارسی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» تصریح کرد: این کتاب با هدف ارائه بازشناختی از ادبیات داستانی غرب و نقد و بررسی آن به نگارش درآمده تا به اصلاح شناخت نادرست نویسندگان و مخاطبان کشورمان از این ادبیات بپردازد.

وی ادامه داد: کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» در قالب 2 بخش عمده با عنوان «ادبیات داستانی و نحله‌های ادبی غرب» و «نویسندگانی که باید از نو شناخت» به ارائه‌ی باز تعریفی از نحله‌ها و مکاتبات ادبی جدید مطرح در غرب و شناسایی و معرفی دوباره‌ی نویسندگان غربی که به ظاهر در ایران اسم و رسمی پیدا کرده‌اند،‌ پرداخته است.

این نویسنده گفت: نحله‌های ادبی جدید مطرح د غرب تا به امروز به نوعی در کشورمان هم مورد توجه قرار گرفته‌اند اما استفاده‌ی درسی از آن‌ها نشده است.

پارسی‌نژاد افزود: بخش دوم کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» باز معرف نویسندگان همچون ویرجینیا وولف، دان براون، پائولو کوئیلو، ناباکوف و اکیسترکرولی به مخاطبان آثار آن‌ها در کشورمان است.

وی اظهار داشت: مخاطبان کتاب در کشور ما اگرچه نسخه‌ی ترجمه شده‌ی کتاب‌های این نویسندگان را مطالعه کرده‌اند اما آن‌ها را به درستی نمی‌شناسند.

این نویسنده ادامه داد: از مقالات 10 گانه‌ی آمده در بخش نخست کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» می‌توان به «مگا»، «فروید، لاکان، یونگ و نقد روانشناختی»، «سخت شکنی در متن ادبی»، «داستان جنگ غرب»، «مکتب تأویل در نقد ادبی» و «پارادوکس حسی در ادبیات داستانی» اشاره کرد: پارسی‌نژاد تصریح کرد: کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» هم‌اکنون تأیید شده و قرار است مقدمه‌ای برای هر مقاله به آن اضافه شود که نگارش این مقدمه‌ها نیز تا هفته‌ی آینده به اتمام رسیده و پس از  آن به ناشر تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انتشارات «کانون اندیشه‌ی جوان» کتاب «بازشناخت ادبیات داستانی در غرب» را تا 2 الی 3 ماه آینده منتشر می‌کند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.