گلایه‌ی سیروس الوند در چهاردهمین جشن مدیران تولید سینما

چهاردهمین جشن انجمن مدیران تولید سینمای ایران با حضور برخی از سینما‌گران مطرح به خصوص تهیه کنندگان و کارگردان در هتل انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شب گذشته چهاردهمین جشن انجمن مدیران تولید سینمای ایران با حضور برخی از سینما‌گران مطرح به خصوص تهیه کنندگان و کارگردان در هتل انقلاب برگزار شد. 

در ابتدا کامران ملکی به عنوان مجری برنامه از حضور میهمانان به ویژه سردار سرتیپ پاسدار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی و امیرسرتیپ شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش تشکر کرد و از یونس صباحی رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران برای سخنرانی دعوت کرد.

یونس صباحی رئیس انجمن مدیران تولید سینمای ایران گفت: امیدوارم که همکاری ما با رؤسای محترم اصناف سینمایی در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و... صورت بگیرد و بتوانیم عملکردهای خوبی را ارائه بدهیم.

سیروس الوند بیان کرد: برکت در شب‌های ماه رمضان بین سینماگران بیشتر به چشم می‌خورد که این نشان دهنده ایمان، فرهنگ و همدلی است که بین اهالی سینما وجود دارد.

وی افزود: باید یاد کنیم از حیدر عمرانی که امسال دومین سال درگذشت وی است و همیشه قدردان زحماتش باشیم.

الوند ضمن گلایه از امیرحسین شریفی اظهار داشت: شریفی قبلاً تهیه‌کنندگی فیلم‌های پری مهرجویی، ضیافت کیمیایی، اشک سرما اثر حمیدنژاد و دیگر کارهای بزرگ را انجام می‌داد اما در حال حاضر کلاً از عرصه فیلم‌سازی حرفه‌ای دور شده و به ساخت تله فیلم و سریال رو آورده است.حیف است که تهیه‌کننده خوبی مثل وی فیلم تهیه نکرده و از حرفه‌ای‌گری دور شود.

کارگردان «پرتقال خونی» ادامه داد: خوشحالم که در کنار علی قلی‌زاده هستم و همراه با او جایزه شریفی را دادیم.

در ادامه امیرحسین شریفی بیان کرد: باعث افتخار است که از دست دو بزرگوار جایزه را دریافت کردم و خوشحالم که بالاخره مسئولان من را دیدند و از من تقدیر و تشکر شد.

وی در واکنش به صحبت‌های الوند گفت: من دوست دارم کار حرفه‌ای کنم و کردم. همانگونه که بعد از ساخت فیلم «آوازهای سرزمین من» در ایران به آن بها داده نشد و در اکران آن به مشکلات زیادی برخوردم در صورتی که موضوع آن دغدغه روز خیلی از آدم‌ها است.

وی افزود: اما از طرفی خوشحالم چون یک ساعت پیش فیلم «آوازهای سرزمین من» به بخش مسابقه جشنواره «کریمه» راه پیدا کرد که امیدوارم در آنجا به حق خود برسد و او حضورش در این جشنواره معتبر و قبول شدن برای بخش مسابقه بسیار راضی کننده و باعث افتخار است.

همچنین سعید راد گفت: افتخار می‌کنم در این جشن باشکوه در خدمت شما هستم و از مدیران سینمایی که در این سینما و برگزاری این گونه مراسم تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

در ادامه مسعود اطیابی با بین تشکر از تیم هسته‌ای کشورمان از مردم و حاضرین خواست که برای آن‌ها در جهت پیشبرد اهداف دعا کنند.

کامران ملکی در حین اهدای لوح به منصوری گفت: سال گذشته نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر به برادری و قائم مقامی رسید و قائم مقامی یکی از جایزه‌ بگیران سینما به خصوص در عرصه مدیران تولید سینما و خانه سینما است.

در ادامه میر‌کریمی بیان کرد: از مدیران سینما به خاطر احسان، مهربانی‌ها و زحماتشان تشکر می‌کنم و امیدوارم در دوره جدید از خانه سینما بتوانیم از همه صنوف به خصوص مدیران سینما که می‌توانند پایه محکمی برای سینما در بخش اقتصادی و فرهنگی و پیشبرد اهداف سینما باشند، همیاری بگیریم.

منصوری بعد از دریافت لوح تقدیر بیان کرد: در ابتدا از محمدعلی نجفی که باعث ورود من به سینما شد، تشکر می‌کنم و امیدوارم در بخش تولید سینمای ایران صحیح تجربه کنیم و استقلال داشته باشیم.

وی افزود: متأسفم که در این چند روز انجمن استقلال خود را از دست داده که امیدوارم بعد از ما شورای مرکزی آینده بتواند استقلال خود را داشته باشد.

در ادامه احمدرضا درویش گفت: بخش مهمی از سینمای ایران تولید سینما است که ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پنهان و زیادی در آن وجود دارد که باید کمک کنیم این ظرفیت‌ها نمایان شود.

همچنین مجتبی متولی بیان کرد: از مسئولان امر می‌خواهیم که به تهیه‌کننده‌ها و صحبت‌های منصوری بیشتر توجه کنید.

در این مراسم که چهاردهمین دوره‌ی خود را پشت سر می‌گذارد 5 لوح زرین همراه با تقدیر برنامه و 2 تقدیرنامه به طور جداگانه به برخی از مدیران تولید سینمای ایران و پیشکسوتان به تناسب صلاحدید مسئولان برگزاری مراسم اهدا می‌شود.

لوح زرین همراه با تقدیر‌نامه به اصغر بانکی، میر ولی‌الله مدنی، امیرحسین شریفی، احمد پاشن‌چی و پیمان جعفری اهدا کردند.

همچنین دو لوح تقدیر به محمد‌رضا منصوری به خاطر مدیریت تولید فیلم «دو» و مجتبی متولی برای مدیریت تولید فیلم «ایران برگر» اهدا شد.

گفتنی است در این مراسم سینماگرانی چون مجید میرفخرایی، عبدالله اسکندری، سعید راد، مجتبی راعی، قربان محمدپور، امیر باران‌لوئی، مازیار میری، همایون اسعدیان، مرتضی شایسته، کاوه سجادی حسینی، آزیتا موگویی، امیرحسین شریفی، رضا میرکریمی، علی قائم‌مقامی، بیژن امکانیان، سیدغلامرضا موسوی، جواد نوروزبیگی، مرتضی رزاق‌کریمی، ابوالحسن داوودی، بیتا منصوری، علی‌اکبری ثقفی، داریوش بابائیان، غلامرضا آزادی، رضا جودی، حبیب اسماعیلی، تقی علی‌ قلیزاده، سیروس الوند، محمد علی نجفی، محسن علی‌اکبری، پروین صفری، روح‌الله برادری، حبیب اللهیاری، خسرو امیرصادقی، ناصر عنصری، احمدرضا درویش، محسن وزیری، مسعود اطیابی، علی ژکان، سیدسعید سیدزاده، عباس بلوندی، محسن موسوی، اصغر هاشمی، محسن مصطفی‌چی، فریدون آزما، حسن آقا کریمی، سید محمد قاضی، حسن توکل‌نیا، محد آلاق‌پوش، غلامرضا گمرکی، محمد بانکی، دانش اقباشاهی، رضا شرف‌الدین و... حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.