یک کارشناس آمریکایی:

مشخص نیست مذاکرات هسته‌ای چه سرنوشتی خواهد داشت

یک کارشناس آمریکایی با اشاره به اینکه 99 درصد کارها برای حصول به توافق هسته‌ای صورت گرفته است، گفت هرگز نمی توان با اطمینان درباره نتیجه مذاکرات اظهار نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، کارشناس آمریکایی با اشاره به اینکه نود و نه درصد کارها برای رسیدن به توافق هسته ای ایران انجام شده است، تصریح کرد هرگز نمی توان با اطمینان خاطر گفت  آخر بازی چه می شود. 

«جیم والش،» کارشناس بخش مطالعات امنیتی در موسسه تحقیقاتی ماساچوست، در گفتگو با این شبکه از شهر بوستون مدعی شد:«بسیاری از مواضع اخیر مقامات ایران درباره مذاکرات هسته ای، ژست سیاسی است. وقتی مذاکرات وارد مراحل نهایی و دقایق آخر می شود، ممکن است کمی عجیب و غریب باشد بطوریکه طرفهای حاضر در مذاکرات به ژست گرفتن های خاص یا جنگ و دعوا و بازی های نمایشی از این قبیل مبادرت کنند.»

 وی همچنین مدعی شد: «حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز با سخنان اخیر خود کوشیده است مواضع خود را درصورت شکست مذاکرات تحکیم کند. البته من فکر نمی کنم مذاکرات به شکست منجر شود. حسن روحانی با این سخنانش خواسته است به جامعه جهانی بگوید که حداکثر تلاش خود را صورت داد و ایران در یک و نیم سال گذشته رفتار منطقی داشت و سر میز مذاکرات ماند؛ اما طرف مقابل حاضر به توافق نشد. »

وی در ادامه افزود: بازهم تاکید می کنم این مذاکرات به شکست منجر نخواهد شد زیرا دو طرف بسیار با هم راه آمده اند و به توافق هسته ای بسیار نزدیک شده اند. آنها در مسیر درستی حرکت کرده اند. البته هرگز نمی توان با اطمینان خاطر گفت تاوقتی ماجرا تمام نشود که آخر بازی چه می شود. 

این کارشناش در ادامه اعلام کرد: «درمجموع باید بگویم حدود نود و هشت تا نود و نه درصد کارها انجام شده است. باتوجه به اینکه تا این اندازه پیشرفت داشته ایم و بسیاری از مسائل حل شده و تصمیمات بسیار دشواری اتخاذ شده است، بعید است کل ماجرا از هم بپاشد. البته ممکن است اتفاقهای عجیبی رخ بدهد و درنتیجه نباید پیش داوری کرد؛ اما در کل، وضع به صورتی است که خروج هریک از طرف‌ها از مذاکرات، دشوار است.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار