در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مساعدت مسئولان برای بازگشایی مجدد تنها سینمای دماوند

عدم استقبال از سینما و ایجاد ضرر مالی سینما «پرستو» دماوند را به تعطیلی ده ساله کشانده است.

محمود مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:سینما «پرستو» به دلیل اینکه در زمان فعالیت خود، ‌مراجعه‌کننده اندکی داشته و فعالیت اقتصادی آن با زیان مالی همراه بوده حدود ده سال است که تغییر کاربری داده و به دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند اجاره داده شد.

وی افزود: پس از گذشت یک دهه از تعطیلی سینما پرستو در حوزه اکران و نمایش اخیراً با افزایش استقبال و تقاضا و افزایش سکنه این منطقه بار دیگر مقدمات بازگشایی این مرکز فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

مقدم با بیان این مطلب عنوان کرد: با افزایش تقاضا و استقبال، سازمان شهرداری شهرستان دماوند هم مساعدت خود را برای بازسازی این مجموعه فرهنگی اعلام کرد. در حال حاضر و پس از بازدید مدیر کل ارشاد استان تهران از این سینما مقدمات بازگشایی و فعالیت سینما در حال انجام است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با اشاره به اجرای یکسری از مقدمات با همکاری صاحب امتیاز سینما «پرستو» بیان کرد:پس از این مقدمات و تجهیز سینما به آپارات و دیجیتال گزارش و تصاویر اصلاحی را به تهران ارسال کردیم و حتی مسئولان مؤسسه سینما شهر هم از این سینما بازدید کردند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در حال حاضر در اختیار دانشگاه «سماء» است گفت: از سالن آمفی‌تئاتر این سینما برای برگزاری مراسم فرهنگی هنری استفاده می‌شود و از سال 92 تجهیز و تعمیر صندلی‌ها و سالن‌های سینما انجام شده است اما سینما هنوز برای نمایش دیجیتال فیلم‌ها آمادگی ندارد.

مقدم با اشاره به تقاضا و استقبال مردم دماوند از بازگشایی سینما اظهار داشت: طرح توجیهی حمایت از بازگشایی سینما هنوز ارائه نشده است. اگر طراح توجیهی حمایتی مناسب از این سینما ارائه شود پیشرفت کار و فعالیت مجدد سینما «پرستو» انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: با اجرای طرح مسکن مهر و افزایش جمعیت دماوند و تغییر و تفاوت نگاه مردم دماوند و بهره‌وری هنری دماوند در زمینه موسیقی و تئاتر، نیاز به تأمین اوقات فراغت با تماشای فیلم و حضور در سینما در آنها احساس می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری اداره ارشاد تهران و شهرداری شهرستان دماوند و تصویب طرح حمایتی شاهد فعالیت مجدد سینمای دماوند پس از یک دهه خواهیم بود.

سینما پرستوی شهر دماوند در سال 1380 به دلیل درآمدزا نبودن و ضرردهی تا اوایل سال 92 تعطیل بود.

شهرستان دﻣﺎوﻧﺪ ﺑﺎ درﺑﺮﮔﯿﺮی ﭘﻨﺞ شهر رودهن، آﺑﻌﻠﯽ، آﺑﺴﺮد، ﮐﯿﻼن و دﻣﺎوﻧﺪ و ﺑﺎ وﺟﻮد ﺟﻤﻌﯿﺖ ﺑﺎﻻی ﺟﻮاﻧﺎن، سال‌هاست که درهای بسته این سینما مواجه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.