با وجود تاکید قانون بودجه 94؛

یک سال از ثبت نام مجدد یارانه‌ها گذشت/ جاماندگان هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند

بند "د" تبصره 20 قانون بودجه بر رسیدگی به جاماندگان ثبت نام مجدد سال گذشته تاکید دارد اما با وجود الزام قانونی و با گذشت 125 روز از سال جاری هنوز ای گروه تعیین تکلیف نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، انتقادها به نحوه و میزان پرداخت یارانه نقدی در دولت یازدهم، به گونه ای پیش رفت که فروردین سال گذشته و پیش از اجرای فاز دوم هدفمندی دولت بنا را بر اعتماد گذاشته و با ثبت نام مجدد از افراد درخواست کرد در صورت عدم نیاز از ثبت نام انصراف و از لیست یارانه بگیران خارج شوند.

در این میان نزدیک به 2 میلیون و 400 هزار نفر از لیست یارانه بگیران کنار گذاشته شدند که بنا به گفته مسئولان امر برخی از خانوارها سهوا و به دلیل خطای اینترنتی قادر به ثبت نام نبودند.

از این رو با توجه به اینکه دیگر فرصت مناسبی برای ثبت نام این افراد محیا نشد، در قانون بودجه سال جاری دولت ملزم به ثبت نام مجدد این قشر و رسیدگی به اعتراض آنان شد.

طبق بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94، دولت باید از فروردین ماه به ثبت نام گروهی که با وجود متقاضی بودن از لیست دریافت یارانه جا مانده بودند اقدام می کرد، اما با این وجود تاکنون خبری در این راستا از مراجع دولتی و سازمان هدفمندی منتشر نشده است.

البته فرودین ماه سامان هدفمندی اعلام کرد در حال تدوین آیین نامه مربوط به اجرای این بند از قانون است و حداکثر تا تیرماه ثبت نام آغاز می شود.

با این وجود و با گذشت 22 روز از تیرماه هنوز خبری از سوی سازمان هدفمندی در این خصوص منتشر نشده و سازوکاری برای رسیدگی به اعتراض این گروه تعریف نشده است.

موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در این خصوص می گوید: در حوزه استحفاظی بنده (بجنورد) از این‌گونه خانوارهای جا مانده از ثبت نام بسیار زیاد است که به دلیل ازدواج یا اینکه صاحب اولاد شده‌اند ویا اختلالات اینترنتی در دریافت یارانه دچار مشکل شده و هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

وی تاکید می کند: به دلیل اینکه یارانه نقدی مختص افراد کم درآمد جامعه است دولت باید هر چه سریعتر در راستای رفع مشکل افراد جا مانده از ثبت نام سال 93 اقدام کند. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این موضوع که دولت باید افراد پردرآمد را طبق قانون از صف یارانه خارج کند قطعی است اما با توجه به اینکه در میان جاماندگان ثبت نام سال گذشته بسیاری از افراد نیازمند حضور دارند، دولت باید هرچه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کند.

چه بسا که حذف شدگان یارانه اردیبهشت ماه طی یک ماه تعیین تکلیف شده و سامانه ای برای این قشر راه اندازی شد اما با وجود گذشت یک سال از ثبت نام مجدد سال 93 هنوز گروه جاماندگان تعیین تکلیف نشده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطاالله رفیعی رضوانی
۱۱:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
احتیاج مبرم به یارانه دارم خواهشمندم اقدامات لازم را انجام دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
در ثبت نام مجدد چهار پنچ سال گذشته بعد عقد تفکیک نکردیم موقعه ک خانوادم ثبت نام مجدد کردن اسم منو تو لیست رد نکردن الان هم بچه سه ساله دارم این هم یارانه نمیگیرد ن من ن دخترم چ کنم ب نظره شما. ی راهی ب ما بدین الان بچه دوم هم تو راهی دارم .
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۴:۲۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
ریسس جمهور عزیز لطفا ثبت نام جا موندها رو شروع بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۲۶ تير ۱۳۹۴
بنده بازن وسه بچه اجاره نشین با درآمد بسیارپایین گویا جزء اغنیا قلمداد شده آیم وازگردونه ی یارانه کنار گذاشته شدیم .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۰:۴۸ ۲۳ تير ۱۳۹۴
خواهشا آقای روحانی دستور ثبت نام جاافتاده ها را صادر فرمائید
Germany
سامان
۲۰:۰۹ ۲۲ تير ۱۳۹۴
سلام.پدر من که سرپرست خانواده است، یک کشاورز است که میانگین درامد خالص سالانه اش به 4 میلیون تومان هم نمیرسد.سال 93 جهت یارانه ثبت نام کردم و پیغام داد که ثبت نام با موفقیت انجام شد.در حالی که هیچ پیامکی نیامد.از همان روز یارانه ما قطع شده و بیش از 25 بار مراجعه کردیم ولی هیچ نتیجه ای نگرفته ایم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۴
تمام زندگی ما وابسته به همین یارانه هاست لطفا اینقدر شل و سفت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۲ ۲۲ تير ۱۳۹۴
تمام زندگی ما وابسته به همین یارانه هاست لطفا اینقدر شل و سفت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۴:۴۱ ۲۲ تير ۱۳۹۴
سلام. 2 تا از بچه های من به دلیل اشتباه کافی نت از ثبت نام یارانه سال 93 جا موندن. از فرمانداری و استانداری و پلیس +10 تا دلتون بخواد پیگیری کردم. به هیچ نتیجه ای نرسیدم . آیا دولت نباید فکری به حال من و امثال من بکنه. چکار کنم؟ یکی یه راهی جلوی پام بذاره.
United States of America
جابر
۱۱:۰۰ ۲۲ تير ۱۳۹۴
سلام . واقعا بايد تبريك گفت كه بنده بعنوان شهروند ثروتمند شناخته شده و يارانه ام حذف شد . كارمند آموزش و پرورش .
آخرین اخبار