حرکت غیر حرفه ای ذوبی‌ها مقابل فنر باغچه؛

ذوب آهن با لباس دو برند مختلف به میدان رفت

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در دیدار دوستانه مقابل فنرباغچه ترکیه با پوشیدن لباس دو برند مختلف به میدان رفت.

ذوب آهن با لباس دو برند مختلف به میدان رفتبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در جریان دیدار دوستانه تیم  فوتبال ذوب آهن اصفهان مقابل فنرباغچه‌ ترکیه علاوه بر نتیجه عجیب هفت بر صفر به ترک‌ها، اتفاقی رقم خورد که می‌تواند به سوژه‌ای جذاب برای رسانه‌های معتبر دنیا تبدیل می‌شود و باعث به حراج رفتن آبروی فوتبال ایرانی گردد.

 قهرمان جام حذفی فوتبال ایران که به اذعان‌ تمام کارشناسان زیباترین‌ بازی‌های فصل قبل را ارائه می‌کرد در کوران دوران بدنسازی خود به مصاف یکی از مدعیان همیشگی فوتبال ترکیه رفت و  در یک بازی ضعیف با هفت گل شکست خورد. خود این موضوع تا حد زیادی کیفیت فوتبال ایرانی را زیر سوال برد اما دراین گزارش فارغ از نتیجه بازی حرکت غیر حرفه‌ای ذوبی‌ها کنکاش خواهد شد.

ذوب آهن که در فصل جدید برای اسپانسری پیراهن خود با یک شرکت مالزیایی به توافق رسیده در یک اقدام عجیب برانگیز در بازی مقابل حریف تماما حرفه‌ای خود نیمه اول را با پوشیدن این پیراهن به میدان رفت اما در ابتدای نیمه دوم با ورود بازیکنان 2 تیم به زمین هواداران حاضر در استادیوم دوزچه‌ با صحنه‌ای مواجه شدند که شاید نمونه آن را در هیچ مسابقه‌ای ندیده بودند، چرا که سبزپوشان نصف جهانی با تعویض پیراهن خود دراین نیمه با یک برند دیگر وارد میدان شدند. این موضوع شاید به دست مایه طنز فوتبال دوستان در کل قاره اروپا تبدیل شود تصور کنید در تیم فنرباغچه‌ نفراتی چون لوئیس‌ نانی، بروند آلوس، میروسلاو استوچ، موسی سوو، فرناندائو و ... که سابقه حضور در معتبرترین تیم‌های اروپایی را دارند حضور داشته و آن گاه واکنش‌ این بازیکنان را هم در قابل این موضوع تصور کنید.

باید از مدیران باشگاه ذوب آهن که ثابت کرده‌اند در فکر و عمل از پیشگامان حرفه‌ای گری در فوتبال ایران هستند این سوال را پرسید در چنین دیداری با این حجم تبلیغاتی برای هر دو باشگاه اصولا چه لزومی به تعویض پیراهن ها وجود داشت و آیا عواقب این موضوع چاره اندیشی شده بود.

سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب آهن از مدیران خوش نام فوتبال ما است، وی در سالیان اخیر با میدان دادن به جوان‌ها و تبدیل آن‌ها به ستاره‌های لیگ برتر، فرصت دادن به مربیان با وجود کسب نتایج ضعیف برای القای تفکرات فنی به تیم، بستن قرار دادهای اصولی و پرداخت به موقع دستمزد‌ها از بهترین فعالیت‌های این مدیر است ولی آذری جوان در این مورد خاص نشان داد که فوت کوزه‌گری را به طور کامل یاد نگرفته است. به یاد داریم سعید آذری در سال‌های اخیر بابت برخی حرکات خارج از اصول حرفه‌ای مدیران باشگاه‌های دیگر، اعتراض‌های شدیدی داشته است و حال باید به آن مدیران حق داد که موضوعی به این مهمی را به رخ باشگاه ذوب آهن بکشند.

این موضوع شاید از لحاظ قانونی به دلیل اینکه بازی تیم‌های ذوب آهن و فنرباغچه یک دیدار دوستانه بوده با مشکل خاصی همراه نباشد و بتوان آن را مطابق با قانونی تفسیر کرد و شاگردان یحیی گل محمدی می‌توانستند حتی با پوشیدن کاور در مقابل فنرباغچه به میدان روند اما از لحاظ حرفه‌ای گری این موضوع می تواند با بازتاب‌های زیادی مواجه گردد.
 
نصیرزاده، تعویض پیراهن ذوب آهنی‌ها مشکل قانونی ندارد هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:اساسنامه فدراسیون فوتبال و فیفا در خصوص این موضوع قانونی پیش بینی نشده و اصولا تیمها می تواند در چنین بازیهایی حتی تا 10 بار لباس‌های خود را تعویض کنند چرا که برای مسابقات دوستانه‌ای که زیر نظر فیفا برگزار نمی شود.
 
محدودیت خاصی را نمی‌توان قائل شد البته لازم به ذکر است که وقوع چنین اتفاقی در بازی‌های رسمی و حتی دیدارهای دوستانه که فیفا و فدراسیون‌ها بر آن نظارت دارند با جریمه‌های سنگینی همراه خواهد شد.

 البته باید بعد از حضور ذوب آهنی‌ها در ایران دفاعیات آن ها را در این خصوص شنید ولی نفس بازی کردن با دو برند لباس مختلف در یک بازی آن قدر غیر حرفه‌ای است که جای هیچ گونه دفاعی را باقی نخواهد گذاشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: لباس ، ترکیه ، ذوب آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار