رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل:

قیمت خودرو پس از توافق کاهش نمی‌یابد

قاسمیان با اشاره به اینکه قیمت خودروهای وارداتی با توجه به رکود در بازار بین پنج تا 10 میلیون تومان کاهش یافته، گفت: نتیجه مذاکرات در قیمت خودرو‌های داخلی بی تأثیر است.

قیمت خودرو پس از توافق کاهش نمی‌یابد / کاهش 10 میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی غلامحسین قاسمیان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل در گفت‎وگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته گفت: قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: از دو تا چهار ماه گذشته قیمت خودروهای وارداتی به دلیل رکود در بازار کاهش یافته و مردم منتظر نتایج مذاکرات هستند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تصریح کرد: قیمت خودروهای وارداتی وابسته به قیمت ارز و دلار است و با توجه به این که قیمت دلار پس از نتایج مذاکرات پیش بینی می‌شود بین 100 تا 300 تومان و آن هم به صورت پلکانی کاهش بیابد پس شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز بستگی به تصمیم وزارت صنعت دارد.

به گفته قاسمیان قیمت خودروهای وارداتی نسبت به قبل از عید بین پنج تا 10 میلیون تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به این که در حال حاضر واردات خودرو صرفه اقتصادی ندارد گفت: برای واردات خودرو به کشور نزدیک به یک ماه خودرو در گمرک می‌ماند تا اجازه ترخیص به آن داده شود که این مدت زمان طولانی موجب از بین رفتن سود واردات می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شخصی که دارای کارت بازرگانی است می‌تواند خودرو به کشور وارد کند و شرط خدمات پس از فروش برای واردات خودرو به کشور به درستی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر واردات بسیاری از خودروها بدون رعایت این شرط انجام می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: به دلیل این که کشور ما در تحریم به سر می‌برد هیچ نمایندگی رسمی از کشورهای تولید کننده خودرو در کشور وجود ندارد و نمایندگی‌هایی هم که در کشور هستند مورد تأیید کشورهای تولید کننده نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر شیشه خودروهای وارداتی بشکند و به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه شود می‌گویند باید صبر کنید تا شیشه ماشین را سفارش دهیم تا از دوبی فرستاده شود.

ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به این نکته نیز اشاره کرد که امیدواریم نمایندگی‌های رسمی خودرو در کشور ایجاد شود و در این زمینه نظر اتحادیه نیز در نظر گرفته شود تا مصرف کننده دچار مشکلات عدیده نشود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۰ آذر ۱۳۹۴
تا قبل از توافق شرکت های خودرو ساز داخلی دلیل گرون کردن بیش از حد خودرو هاشون رو به دوش تحریم ها می انداختن.الان که تحریم ها در حال رفع شدن هستن باز هم با دلایل واهی که ساخته خودشونه قصد کاهش قیمت ندارن.واقعا مردم قشر متوسط و فقیر چه گناهی کردن که باید اینطوری مورد ظلم واقع بشن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
ماشين نخريد .... همين
United States of America
سامان
۰۰:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
اقا نخريد تورو ابولفضل نخريد تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۵ تير ۱۳۹۴
خودرو سازان داخلی اگر وجدان کاری داشتند . خودروهای با کیفیت بالا و قیمت پایین به خریداران میدادند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۵ تير ۱۳۹۴
آآی مردوم نخرید خودروی ایرانی نخرید واقعا حق ما این نیست .شمارو بخدا فقط چند وقتی نخرید اونوقت ببینید چقدر قیمتا افت کنه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۶ ۲۵ تير ۱۳۹۴
کسی نخره تا ارزون بشه. اینا ماشین نیست که اشغاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
اتفاقا باید قیمت خود رو داخلی ارزان شود تا اقشار فقیر هم بتوانند قدرت خرید پیدا کنند بازار داخلی رونق داشته باشد ودرضمن کیفیت خود رو رآ بالا ببرید نه قیمت را .ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
این حرفها به درد در کوزه میخوره اگر مردم هوشیار باشن مجبورید ارزان کنید
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۲:۵۸ ۲۴ تير ۱۳۹۴
نباید ماشین ایرانی ارزان بشه قشر ضعیف جامعه که با غرض و وام ماشین خریدن متضرر میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
وقتی تحریم ها برداشته بشه قیمت همه چیز میاد پایین
و خودروهای خوب اروپایی و آمریکایی وارد بازآر میشن و جای خودروهای به درد نخور چینی را میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ تير ۱۳۹۴
اگر گرانی اقلام در ارتباط با گرانی ارز باشه پس این الزام باید وجود داشته باشه که پس از توافق قیمت همه ی کالاها کاهش پیدا کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ تير ۱۳۹۴
مشکل ما ایرانی ها همینه خودمون داریم خودمونو تحریم میکنیم
تولید داخلی چرا نباید ارزون بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۴ تير ۱۳۹۴
خودروهای وارداتی اصلا صد میلیون ارزون شه چه تفاوتی به حال اون میلیاردری که توی دلار غوطه وره میکنه آخه یا صد میلیون گرون شه قشر فقیر رو بچسپین قشر متوسط که از بین رفت
آخرین اخبار