یزد؛

کوچکترین شهر ییلاقی کشور در یزد

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان اشکذر گفت : با توجه به ضرورت شناسایی و معرفی آثار تاریخی و طبیعی شهرستان، تیم کارشناسی به منطقه خضرآباد اعزام و نتایج قابل توجهی به دست آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سیدمحمدجعفر میرجلیلی گفت: بر اساس بررسي هاي كار شناسي، اين منطقه داراي طبيعت بكر بي نظيري در حوزه سرچشمه روستاي هامانه است كه قابليت ايجاد كمپينگ يا مجتمع توريستي رادارد.

وی افزود: اين منطقه داراي تنوع گياهي و جانوري است كه تاكنون مورد توجه قرار نگرفته است و از جمله گياهان دارويي آن  زيره كوهي، آويشن، انغوزه، گل زلفا، سياوشان، شاتره كوهي، گل ختمي و گل خواصي است كه با حمايت و سرمايه گذاري ظرفيت اشتغال زايي در اين منطقه افزايش خواهد يافت. هم اكنون نيز تعدادي از افراد بومي با گردآوري و فروش گياهان دارويي اين منطقه كسب درآمد مي نمايند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در انتهاي اين محدوده غار طبيعي با قنديل هاي زيبا وجود دارد و طبق بررسي انجام شده آب روستاي هامانه –در اين شهرستان - كمترين املاح را دارد و قابليت سرمايه گذاري به عنوان آب معدني را دارا مي باشد.

سرپرست نمایندگی شهرستان اشکذر خاطرنشان ساخت: از ديگر جاذبه هاي تاريخي و طبيعي مطرح اين منطقه كه تاكنون نسبت به آن توجه نشده است و قابليت ثبت در فهرست آثار ملي را دارند مي توان از درختان چنار روستاي شرب العين با قدمت بيش از سیصد سال، چشمه آب قل كافي آباد، قلعه روستاي كذاب، غار طبيعي روستاي هامانه، چنار قديمي روستاي طاحونه، آسياب آبي فعال روستاي هامانه، قلعه خضرآباد، برج هاي تاريخي منطقه، كوه مسجد، دشت گل لاله شرب العين، تعدادي آب انبار و ... نام برد كه به زودي پرونده ثبتي آن تهيه خواهد شد.

مير جليلي همچنين يادآور شد: از جاذبه هاي تاريخي معنوي اين شهر امامزاده سيد كافي از نوادگان امام سجاد (ع) است كه زائراني از سراسر استان به ويژه در پايان هر هفته جهت زيارت به اين مكان مقدس مراجعه مي كنند.

شهر خضر آباد با جمعیت 3982 نفر (از این مقدار 100 خانوار به طور دائم در این شهر ساکن می باشند) و با وسعت 1200 كيلومترمربع و 23 روستا از شهرهای ییلاقی با پتانسیل بالای گردشگری است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.