دبیر جشنواره کودک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

به دنبال زمان مناسب مذاکره با شهردار جدید اصفهان هستیم

علیرضا شجاع نوری گفت: از زمان انتصاب شهردار اصفهان منتظر زمانی مناسب برای گفتگو در جهت انتخاب نهایی اصفهان برای برگزاری جشنواره خواهیم بود.

علیرضا شجاع‌نوری دبیر جشنواره کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند برگزاری امسال جشنواره و مطلوب بودن مراحل برگزاری گفت: تا الان همه چیز به خوبی پیش رفته و برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت دریافت، ‌انتخاب و مطالعه روی فیلمهای داخل و خارج و دعوت آنها برای حضور در جشنواره انجام شده است.

وی افزود: هیأت انتخاب هم انتخاب شده و کار خود را به زودی در جهت گزینش نهایی فیلمها و بخشهای مختلف مسابقه بین‌المللی و احیاناً سینمای ایران انجام می‌دهند و از طرفی در جهت دعوت از صاحبنظران داخلی و خارجی برای برگزاری کارگاه‌ها در حال رایزنی‌هایی هستیم.

شجاع‌نوری ادامه داد: از زمانی که متوجه شدیم شهردار اصفهان منصوب شدند با دفتر وی در تماس هستیم و منتظر زمانی مناسب برای گفتگو در جهت انتخاب نهایی اصفهان برای برگزاری جشنواره خواهیم بود. برنامه‌های جذاب و خوبی را در پیش داریم و فکر می‌کنم که جشنواره مطلوبی را در پیش داشته باشیم.

وی در خصوص استقبال صاحبان فیلم‌های ایرانی برای حضور در جشنواره گفت: شور بسیار خوبی برای حضور در جشنواره کودک امسال از طرف فیلمسازان و صاحبان فیلم ایرانی بر‌پا شده که این امید‌وار‌کننده است.

شجاع‌نوری در مورد حضور فیلم‌های تولید شده در سالهای قبل در جشنواره کودک امسال بیان کرد: اگر فیلم‌های تولیدی در سالهای قبل در جشنواره حضور نداشتند قطعاً حق شرکت در جشنواره امسال را دارند.

وی افزود: اتفاق مهم دیگری که افتاد المپیاد فیلمسازی بود و با وجودی اینکه اطلاع‌رسانی مطلوبی در این زمینه صورت نگرفته اما استقبال فراوانی در پی داشت. امیدوارم امسال اتفاق خوبی بیفتد که این مقد‌مه‌ای باشد که یک موج سر‌افراز فیلمسازی جوانان در مملکت به راه بیفتد.

وی در خصوص حضور فیلم‌های توقیفی و مشکل‌دار سال‌های قبل در جشنواره امسال بیان کرد: من از این موضوعات مطلع نیستم و تا به الان هم به مورد توقیفی برخورد نکرده‌ام.

دبیر جشنواره کودک در خصوص همکاری با بنیاد سینمایی فارابی اظهار داشت: ما درون فارابی هستیم یعنی فارابی مسئول مطلق برگزاری جشنواره است و المپیاد نیز برعهده آنها و انجمن سینمای جوان است و تا به امروز همکاری‌ها به بهترین شکل اتفاق افتاده که نوید‌بخش خواهد بود. می‌توان گفت که ما پشت فرمانیم و الان ماشین متعلق به فارابی است.

شجاع‌نوری عنوان کرد: به کودکان و نوجوانان این نوید را می‌دهم که از این به بعد سینما متعلق به آنها است و این المپیاد نیز گویای این است که سینما به تسخیر کودکان و نوجوانان در می‌آید و آنها باید با ساخت فیلم‌های خوب سینمای ایران و جهان را بسازند که این اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار داشت: امید‌وارم که المپیاد فیلمسازی کودک و نوجوان تداوم داشته باشد و قطعاً این اتفاق می‌افتد و هزینه‌های خودش را نیز از دل خودش بیرون می‌آورد.

شجاع‌نوری ادامه داد: در حال حاضر بنیاد فارابی هزینه‌های سینما کودک را تأمین می‌کند و انجمن سینمای جوان نیز کارهای اجرایی آن را متقبل شده اما اگر شور ‌و ‌شوق بین جوان‌ها برای تولید فیلم بوجود بیاید و راه رفتن به دفتر انجمن سینمای جوان را در نقاط مختلف کشور پیدا کنند آن وقت است که مطالبات آنها ما را بیشتر به حرکت در می‌آورد.

وی در پایان خاطر‌نشان کرد: قطعاً 3 سال آینده موج جدید فیلمسازان در این مملکت اتفاق خواهد افتاد که موج پشت موج خواهد بود و اقیانوس راه خواهد افتاد و اگر بخواهیم اقیانوس را با یک موج بشناسیم بی‌انصافی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار