کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» منتشر شد

کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» به قلم علی زیوری پس از اخذ مجوز چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد بازار محصولات فرهنگی مکتوب شد.

علی زیوری، نویسنده با اشاره به انتشار کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تلاش  من بر این بوده که این کتاب نه فقط برای سال 1394 بلکه برای سال‌های آینده نیز قابل استفاده باشد.

وی افزود: کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» به صورت نکته نکته نوشته شده و هر نکته از نکته‌ی دیگر مستقل است.

این نویسنده اظهار داشت: این شیوه‌ی نوشتن راه مناسبتی برای جلوگیری از ذکر مطالب بی‌اهمیت به حساب آمده و با هدف جلوگیری از خستگی مخاطب به کار رفته است.

زیوری ادامه داد: از موارد دیگر حائز اهمیت در کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» می‌توان به تنوع مطالب با بهره گیری از اشکال متفاوت ارائه شده همچون نمودار و جدول و خودداری از کپی کردن مطالب اینترنتی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: من با داشتن سال‌ها تجربه‌ی سردبیری نشریات آموزشی و کاربردی و نوشتن در این مجلات، تلاش کرده‌ام که نکات کتاب واقعاً کاربردی و به درد بخور باشند.

این نویسنده گفت: امروزه متأسفانه سمینارها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی زیادی در کشور برگزار می‌شوند که فاقد شیوه‌های نوین یاد دهی و یادگیری هستند.

زیوری افزود: پیچیده‌ گویی و پیچیده نویسی، باعث کاهش بازدهی این آموزش‌ها شده است گفتن و نوشتن به شیوه‌ی کاربردی نیاز بزرگی است که در فضای فرهنگی کشور، جای خالی آن احساس می‌شود.

وی اظهار داشت: من کوشش کرده‌ام که در کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» از ذکر مطالبی که لااقل برای خودم جالب و قابل استفاده نباشند خودداری کنم و این نکته به صورت پایدار و مداوم مد نظر بوده است.

این نویسنده ادامه داد: متأسفانه همه‌ی ما در کتاب‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های اینترنتی،‌ بارها و بارها تجربه‌ی خوانش مطالبی سطحی را داشته‌ایم که جز اتلاف وقت حاصلی نداشته و این در صورتی است که مطالب با کیفیت حتماً راه خود را به ذهن مخاطب باز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» با هدف آگاهی هر ایرانی اعم از کارمند دولتی یا شاغل در بخش خصوصی،‌ دانشجو یا خانه‌دار نسبت به نقشش در بهتر برآورده شدن شعار سال 1394 نوشته شده است.

گفتنی است؛ که ارگان‌ها، سازمان‌ها، ادارات دولتی و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی کتاب «همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت: راهکارهای علمی و عملی» با شماره 77213249، 77246619 و 09124481675 تماس گرفته و یا به آدرس اینترنتی www.estedaad.com مراجعه کنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.