در گفتگو با فاکس نیوز؛

جان کری: جهان از تغییر روابط با ایران استقبال خواهد کرد

وزیر امورخارجه آمریکا تصریح کرد جهانیان از تغییر روابط با ایران استقبال می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "جان کری" در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت:" محدودیتهای اعمال شده درباره ایران ادامه می یابد. تحریمهای تسلیحاتی برای مدت پنج سال ادامه خواهد داشت. تحریم های موشکی برای مدت هشت سال ادامه خواهد داشت.  سه کشور از هفت کشور حاضر در مذکرات می گفتند که هیچگونه تحریمی در این خصوص نباشد. "

وی در ادامه مدعی شد: "در نتیجه می بینید که ما به نوعی پیروزی در این زمینه دست یافتیم زیرا نه تنها تحریمها را حفظ کردیم بلکه این پرونده را در ذیل فصل هفتم  حفظ کردیم که شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند درباره آن اقدام کند. بنابراین احساس می کنم این توافق بسیار قوی است و من بسیار خوشحال هستم."

کری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت" جهانیان از تغییر روابط با ایران استقبال می کنند. تردیدی در این خصوص نیست؛ اما من نمی خواهم در این خصوص پیشبینی کنم. "

وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی کشورهای منطقه از اینکه ایران پول حاصل از رفع تحریمها را برای مصارف نظامی صرف کند گفت: ایران سالانه حدود پانزده میلیارد دلار برای بخش نظامی خودش هزینه می کند. 
این در حالی است که کشورهای حوزه خلیج فارس ، سالانه یکصد و سی میلیارد دلار برای این منظور صرف می کنند.  این تفاوت بسیار فاحش است. 

کری در بخش دیگری از سخنانش گفت: "ما چیزی را وضع کرده‌ایم که براساس آن، ایران قادر نخواهد بود به تسلیحات هسته ای دست پیدا کند. اگر هم ایران بخواهد این کار را انجام بدهد از آن مطلع خواهیم شد. "


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار