مدیرکل استاندارد استان چهار محال بختیاری اعلام کرد

بیش از 1200 مورد بازرسی از واحدهای عرضه / جمع‌آوری 68 قلم کالای فاقد علامت استاندارد

مدیرکل استاندارد استان چهار محال بختیاری از 200 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و 1200مورد بازرسی از واحدهای عرضه این استان خبر داد.

عبداله نظری مدیر کل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص عملکرد سه ماهه اداره کل استاندارد این استان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از 1200 مورد بازرسی از مراکز عرضه و بیش از 200 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی استان چهارمحال و بختیاری صورت پذیرفته است که در مجموع بازرسی های صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال قبل 400 درصد رشد داشته است.

وی در ادامه گفت: در بازرسی‌های بعمل آمده از سطح بازار 68 قلم کالای فاقد علامت استاندارد در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی و از سطح بازار جمع آوری گردیده‌اند که این فرآورده‌ها بیشتر در زمینه آب‌لیمو، رب گوجه، نوشیدنی پرتقال، کیک اسفنجی، کلوچه نارگیلی، ترشی سیر، کلوچه، چسب چوب، شیشه پاک‌کن، سفیدکننده، همبرگ، کیک، دستمال کاغذی، پنیر پیتزا، خیار شور، شیر آلات ساختمانی ، سبزی خردکن ، آب آناناس و ... می‌باشد.

نظری در خصوص بازرسی‌های انجام شده در حیطه مواد غذایی اظهار داشت: با توجه به اهمیت مواد غذایی، اینگونه فراورده‌ها در سلامت مصرف‌کنندگان با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گرفته که علاوه بر بازرسی از واحدهای تولیدی استان، فراورده‌های مشمول استاندارد اجباری در سطح مراکز عرضه مورد بازرسی و به منظور صحت اطمینان از رعایت استانداردها نمونه برداری و مورد آزمون قرار می‌گیرند ، در سه ماهه نخست امسال در حوزه صنایع غذایی 4 مورد پروانه استاندارد جدید صادر و 15 مورد پروانه استاندارد تمدید گردیده است.

وی در خصوص رعایت استاندارد شهربازی‌ها در استان چهار محال بختیاری عنوان کرد؛ با توجه به شرایط جغرافیایی استان، اینگونه مراکز در استان محدود می باشد که طی بازرسی‌های مکرر تجهیزات فاقد گواهی استاندارد شناسایی و ضمن اخذ تعهدات لازم از بهره‌برداران از فعالیت اینگونه تجهیزات جلوگیری بعمل آمده است.

نظری در پایان تاکید کرد: لازم بذکر است تحقق رعایت استانداردها در شهربازی‌ها منوط به همراهی و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط صادر کننده مجوز از جمله شهرداری‌ها می‌باشد که متاسفانه علی‌رغم پیگیری زیاد در این خصوص شهرداری‌ها توجه جدی در این خصوص بعمل نیاورده و بدون شک عواقب ناشی از عدم رعایت استانداردها به عهده ارگان‌های صادر کننده مجوز فعالیت و بهره برداران خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار