استقبال الجزایر از توافق هسته‌ای

وزارت امور خارجه الجزایر از توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه1+5 استقبال و اعلام کرد: این توافق، تصمیمی سرنوشت ساز در جهت برقراری صلح و امنیت بین المللی است که چشم انداز روشنی از ثبات و توسعه را پیش روی دولت ها و ملت های منطقه قرار می دهد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه الجزایر روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای در خصوص توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 اعلام کرد: الجزایر از توافق تاریخی که بین جمهوری اسلامی ایران و گروه1+5 در تاریخ 14 ژوئیه 2015 و پس از سال ها تلاش و مذاکره به سرانجام رسید، استقبال می کند.

در این بیانیه آمده است: این توافق، تصمیمی سرنوشت ساز در جهت برقراری صلح و امنیت بین المللی است که چشم انداز روشنی از ثبات و توسعه را پیش روی دولت ها و ملت های منطقه قرار می دهد.

وزارت امور خارجه الجزایر تصریح کرد: جامعه بین المللی باید از این الگوی سازنده الهام گرفته و از آن در جهت نیل به هدف خلع سلاح هسته ای، عدم اشاعه سلاح های هسته ای و همچنین اعطای حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای به دولت ها برای توسعه، بهره ببرد.

همچنین در این بیانیه آمده است: الجزایر به تمامی گروه های مذاکره کننده که در جهت به ثمررساندن مذاکرات تلاش کرده اند تبریک می گوید و خواهان تلاش اعضا در جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر توافق است. 

وزارت امور خارجه الجزایر تاکید کرد: الجزایر بار دیگر از کوشش جامعه بین المللی در راستای خلع سلاح حمایت می کند و امیدوار است که این توافق بتواند هدف دستیابی به جهانی فاقد سلاح هسته ای را محقق کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار