خروج ژنرال سلیمانی از لیست سیاه

«در میان مقامات برجسته ایرانی که از لیست تحریم ها خارج می شوند، "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران قرار دارد... این موضوع که باعث تقویت قدرت نظامی متعارف ایران می شود، بزرگترین ضعف سیاسی توافق است.»

   به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازجام نیوز:روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز" (LATimes) در خبری تحت عنوان "ایران پس از توافق؛ بدون بمب اما قوی تر" به بررسی توافق هسته ای پرداخت.
 
 
در این گزارش آمده است: «در قلب توافق هسته ای روز سه شنبه یک موازنه نهفته است؛ آمریکا و متحدانش، اهرمی قوی تر برای بازداشت ایران از دستیابی به بمب هسته ای برای بیش از یک دهه به دست آوردند، اما قدرت متعارف ایران در خاورمیانه تقریبا به طور قطعی افزایش خواهد یافت و این موضوع می تواند ایران را تهاجمی تر سازد.
 
 
این توافق که نتیجه تقریبا دو سال چانه زنی میان ایران و آمریکا و پنج قدرت جهانی دیگر است، محدودیت های برنامه هسته ای ایران را تشدید کرده و قدرت نظارتی گسترده ای به سازمان های بین المللی می دهد تا توان تشخیص هرگونه فعالیت هسته ای مخفی را داشته باشند.
 
 
اما این توافق، محدودیت های دیگر ایران را کم رنگ می کند و از همین رو، قبولاندن این توافق به واشنگتن [و تایید آن در کنگره] سخت خواهد بود. میلیاردها دلار از دارایی های مسدود شده به ایران بازخواهد گشت و در نهایت، دست ایران را برای خرید تسلیحات غیر هسته ای و موشک های بالستیک باز خواهد گذاشت و مقامات ایرانی که در لیست سیاه سازمان ملل قرار دارند را کاهش خواهد داد.»
 
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «در میان مقامات برجسته ایرانی که از لیست تحریم ها خارج می شوند، "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس ایران و برخی دیگر از مقامات نیروی قدس و همچنین نیروی هوایی ایران قرار دارند.
 
 
از نگاه "ایلان گلدنبرگ" یکی از مقامات سابق دولت اوباما، این موضوع که باعث تقویت قدرت نظامی متعارف ایران می شود، بزرگترین ضعف سیاسی توافق است. هر چند "گلدنبرگ" در مجموع، این توافق را گامی رو به جلو می داند.»
 

"لس آنجلس تایمز" در ادامه نوشت: «این قرارداد بر اساس امتیاز دهی توسط دو طرف بنا شده است. دولت اوباما از مخالفت با تولید هرگونه اورانیوم غنی شده در ایران، دست کشیده، اصرار بر عقب راندن برنامه موشکی ایران را کنار گذاشته و درخواست برچیده شدن کامل زیرساخت های هسته ای ایران را متوقف کرده است.
 
 
ایران نیز در عوض، اجازه دسترسی گسترده بازرسان سازمان ملل متحد به پایگاه ها و دانشمندان هسته ای را تایید کرده، محدودیت هایی را پذیرفته است که سال ها طولانی تر از چیزی است که در اصل مایل به تن دادن به آن بوده و به سانتریفیوژهایی کمتر از آنچه می خواسته، رضایت داده است.»
 
 
این روزنامه آمریکایی در ادامه به بررسی برخی از مفاد توافق هسته ای از جمله چگونگی برگشت پذیری تحریم ها در صورت نقض توافق توسط ایران، بازرسی های بین اللمی از مراکز هسته ای ایران، چگونگی لغو تحریم ها و ... پرداخته است.
 

خروج ژنرال سلیمانی از لیست سیاه
 
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۴
کسی که تو هزاران هزار قلب جا داره،لب تر کنه چند لشگر و گردان حاضر هستند نوکری برا خودش و راهش بکنند،تحریم میخواد چکارش کنه؟قابل توجه آدمهای دنیا دوست و نوک دماغ بین،جناب اوباما و دارودسته بی عقلت ،صرفا جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۴
کسی که تو هزاران هزار قلب جا داره،لب تر کنه چند لشگر و گردان حاضر هستند نوکری برا خودش و راهش بکنند،تحریم میخواد چکارش کنه؟قابل توجه آدمهای دنیا دوست و نوک دماغ بین، جناب اوباما و دارودسته بی عقلت ،صرفا جهت اطلاع
Iran (Islamic Republic of)
فضل اله
۰۴:۱۳ ۲۶ تير ۱۳۹۴
سردارپیش مرگ داره مثل شیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۶ تير ۱۳۹۴
سردار در قلب ماست خدایا سردار وخانه اش را حفظ کن
United States of America
علی
۲۳:۵۲ ۲۵ تير ۱۳۹۴
به قول آقا چه توافق بشه،چه نشه امنیت اسراییل تامین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۵ تير ۱۳۹۴
غلط میکنن سردارو تحریم کنن
Iran (Islamic Republic of)
مجید ویدافر
۱۹:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۴
ایشون چه در لیست باشن چه نباشن رو سر ما ایرانیها جا دارن..
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۳ ۲۵ تير ۱۳۹۴
پس اسم من کو توی لیست نیست!
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۴
زنده باد ژنرال
آخرین اخبار