مرد نماهایی که برای جذابیت آرایش می کنند!

این روزها، دیدن پسران با آرایش دخترانه در خیابان‌های شهر زیاده شده است، پسرانی که کمتر شباهتی به پسران نسل قبل خود دارند.

به گزارش خبرنگار  حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان   _ حدیثه لطفی ؛ زمانی آرایش ، فقط مختص  زنان بود، ولی امروزه لوازم آرایش برای بعضی مردان تبدیل شده به یک مد ؛ مردانی که زمانی داشتن زور بازو، معیار اصلی مرد بودن آن‌ها به حساب می آمد .

با چرخ زدن در کوچه‌های شهر و اماکن عمومی، می توان برخی  پسران را دید که با گونه‌های سرخ، موهای بافته شده و لباسی با یقه باز در شهر خودنمایی می‌کنند.

دکتر فربد فدایی ، روانپزشک ، در این باره می‌گوید: سهم مصرف سالانه لوازم آرایش توسط ایرانیان رقمی حدود دو میلیارد و 200 میلیون تومان است و رتبه دوم در مصرف لوازم آرایشی را داریم.

*عادی شدن آرایش مردان در جامعه!

دکتر فدایی ادامه داد: آرایش مردان چند علت دارد، یکی از این عوامل، نداشتن اعتماد به نفس است. افراد هرچه اعتماد به نفس پایینی داشته باشند، نیاز دارند که ظاهر خود را با تزئینات و آرایش زیبا کنند تا به اعتماد به نفس برسند، غافل از اینکه با این کار در جامعه امروزی ن تنها اعتماد به نفس بدست نیاورده، بلکه مورد خنده و تمسخر خیلی از افراد قرار می‌گیرند. علت دوم آرایش مردان نیز، توجه است؛ جوان‌ها نیاز به توجه دارند، نیاز به اینکه به شدت دیده شوند، بنابراین آرایش می‌کنند.

بعضی از مردان فکر می‌کنند هرچقدر زیباتر باشند، بهتر می‌توانند جنس مخالف را جذب کنند، در صورتیکه شاید 20 درصد این افراد موفق شوند.

*پسرانی که ساعت‌ها پای آرایش کردن می‌نشینند!

این روانپزشک ادامه می‌دهد: زمانی آرایش کردن و ساعت‌ها جلوی آینه به خود رسیدن، کاری بود که فقط زنان آن را انجام می‌دادند، اما این روزها پسرانی را هم می‌تواند دید که برای بیرون رفتن از خانه، ساعت‌ها قبل به تکاپو می‌افتند، موهایشان را فشن می‌کنند،‌ کرم‌های ضد آفتاب و برنزه کننده می‌زنند و بعضی نیز دست به ابروی خود برده و به اصطلاح خودشان، آن را مرتب می‌کنند البته بسیارند آرایشگاه‌های مردانه‌ای که زحمت این جوانان را کم کرده و موها، ابرو و صورتشان را درست می‌کنند.

*مردانه بودن با نگاهی دیگر

فدایی ادامه داد: چیزی که اهمیت دارد، گسترش استفاده از لوازم آرایش در میان مردان جوان است که تا حدودی نگران کننده بوده و باید تصمیم درستی گرفته شود. شاید مسائل فرهنگی، نحوه برخورد خانواده‌ها، نوع تربیت و استفاده از شبکه‌های ماهواره و اینترنتی بدون توجه به حدود و عرف جامعه از عوامل مهم گرایش جوانان به استفاده از وسایل آرایشی است.برنامه‌های آموزشی و تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره‌ای از یک طرف و کم کاری نهادها و سازمان‌های آموزشی و فرهنگی در داخل نیز در تشدید استفاده جوانان از وسایل آرایشی نقش زیادی دارد.

*چرا زیبایی زنانه؟!

گرایش به زیبا شدن جنسیت نمی‌شناسد و هر مرد و زنی می‌تواند برای زیبا شدن کارهای زیادی انجام دهد، اما اینکه مردان بخواهند زیبایی از جنس زیبایی زنانه را انتخاب کنند، مسئله‌ای است که هشدار گونه به نظر می‌رسد و باید آموزش‌های لازم به جوانان داده شود و تا زمانیکه در بحث فرهنگ سازی باتوجه به نیاز جامعه کارهای اساسی انجام نشود، نمی‌توان از برخی مردان جامعه امروزی انتظار داشت که کارهای خارج از عرف در جامعه انجام ندهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رسول زارعی
۲۲:۳۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
سلام وخسته نباشید با عرض شرمندگی آخه از بعضی آقایان مجری هم آرایش میکنند دوست عزیز ابرو برداشتن مال خانها ست نه آقایان واقعا خجالت داره
-
سربازآقا
۲۲:۰۹ ۳۰ تير ۱۳۹۴
باسلام.من شنیدم زمانی که آخرالزمان فرامیرسد مردها خودشون رابه شکل زن ها درمیارن وبلعکس.پس زیاد تعجب نکنید که چرا مردها آرایش میکنند.این وعده الهی ست.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۴۳ ۲۹ تير ۱۳۹۴
وقتی کار نباشه باید انتظار هر رفتاری رو از یه جوون داشته باشی. از طرفی من فکر میکنم اینکه آرایش کنن یا نکنن، اینکه چه لباسی بپوشن فارغ از اینکه ممکنه ما خوشمون بیاد و یا خوشمون نیاد بازم به خود اون شخص مربوطه....من با نظر دوستان تا اندازه از بابت کمبود موافقم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۱:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۴
مردونگي برو خدانگهدار.........!!!
Iran (Islamic Republic of)
مسلمان
۱۱:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۴
باسلام وادب واحترام
جای بسی تاسف،تاثر،تعجب وتامل است که جوانان اکثرا"ناخواسته به واردمذهب لائیک می شوندونمی دانندکه درمذهب لائیک ایمان به خداوخانواده وجودنداردحتی معیارهایی که دربین حیوانات وجوددارددرمذهب لائیک وجودنداردهیچ موقع دربین حیوانات یک حیوان نرباحیوان نردیگرپیمان زناشویی نمی بنددامالائیک هابا حیوانات ازدواج می کنندمردهابامردهاازدواج می کنندتغییرجنسیت می دهندچراکه درآئین لائیک کلماتی مانندحیاوغیرت معنایی نداردبایدبه جوانان عزیز توصیه نمودکه لائیک بودن بداست بدترازحیوان بودن است
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۸:۲۸ ۲۹ تير ۱۳۹۴
خنده نداره عزیز اینها کسانی هستند که کمبود دارند تو زندگیشون و کسی تو جامعه ارزشی براشون قائل نیست باید گریه کرد برای این جور جوانها..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۹ تير ۱۳۹۴
باور کنید اینها باید خودشون رو به دکتر نشون بدهند
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۴۵ ۲۹ تير ۱۳۹۴
شما چطور که همینطوری واسه دیگران نسخه صادر میکنی ؟
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۱۷:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۴
اگه مشکل نداشتن که مثه زنا آرایش نمیکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۴
تهاجم فرهنگى يعنى همين
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۴
بله ...جایی که کمبود فرهنگ و فرهنگ سازی باشه مطمئنا دچار تهاجم فرهنگی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا صادقی
۰۱:۲۱ ۲۹ تير ۱۳۹۴
متاسفانه فوتبالیستها وبازیگران مروج چنین چیزهایی هستند
Germany
فایزه
۱۹:۰۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
منم موافقم اولین گروه مروج در این امر بازیگران معروف کشور خودمون طی دهه اخیربودن که با این کارشون بسیاری از جوونا رو دچاروسوسه کردن تا برای یکبارم شده ببینن قیافشون چطوری میشه وهمین یکبار منجر به ترویج چنین فرهنگ غلطی در جامعه ما شده.
United States of America
پسر خوشتیپ بی آرایش و بی آلایش
۱۹:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار