جب بوش: اگر من رئیس جمهور بودم در مذاکرات هسته‌ای موضعی قاطع‌تر داشتم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا با حمایت ضمنی از توافقنامه هسته‌ای اعلام کرد اگر وی رئیس جمهور بود موضع قاطع تری در مذاکرات اتخاذ می‌کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «روزنامه الیوم السابع مصر»،"جب بوش" که تلاش خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از حزب جمهوریخواه را اعلام کرد، به طور ضمنی از توافقنامه هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک حمایت کرد. 

 جب بوش گفت بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از توافقنامه ای که باراک اوباما و قدرت های غربی درباره برنامه هسته ای ایران امضا می کنند، عقب نشینی نخواهد کرد و بعید است رئیس جمهور آینده آمریکا هر کسی که باشد چنین تصمیم تندی را بلافاصله پس از برعهده گرفتن ریاست جمهوری اتخاذ کند.
 
بوش با انتقاد از بعضی اعضای جمهوریخواه کنگره که خواهان جلوگیری از توافقنامه هسته ای ایران هستند، افزود: من مخالف مذاکره رئیس جمهور اوباما با ایران درباره برنامه هسته ای نیستم، اما اگر من بودم موضع قاطع تری در مذاکرات در مقایسه با اوباما اتخاذ می کردم. 

وی که در جمع شماری از طرفداران خود در ایالت نوادا سخنرانی می کرد، به شدت درباره توافقنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: چنین توافقنامه ای ممکن است باعث اشاعه (تسلیحات) هسته ای در منطقه خاورمیانه شود که این مسئله منجر به ثبات کمتر منطقه خواهد شد و بر آمریکا هم تاثیر خواهد داشت. 

نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما گفت: اوباما خاورمیانه را رها کرد تا فروبپاشد. من به لزوم همکاری با دیگر کشورها برای مبارزه با پدیده وحشی تروریسم در خاورمیانه باور دارم. باید به هر شیوه ای که امکان پذیر باشد از خاک آمریکا حمایت کرد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار