31 تیرماه آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی / انجام اظهارنامه‌ فقط به روش الکترونیکی

ادارات مالياتی سراسر کشور امروز تا ساعت 18 آماده ارائه خدمات و پاسخگويی به موديان محترم مالياتی هستند.

31 تیرماه آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی / انجام اظهارنامه‌های مالیاتی فقط به روش الکترونیکیبه گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، 31 تیرماه آخرین فرصت تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال 93 می‌باشد. 

طبق این گزارش؛ کلیه صاحبان مشاغل صاحبان واحدهای تولیدی، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک (تجاری و مسکونی) موظف به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود تا تاریخ مذکور هستند.

مودیان مالیاتی به منظور بهر‌ه‌مندی از هرگونه تسهیلات قانونی می‌توانند تا پایان تیرماه اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود کنند.طبق قانون این فرصت غیرقابل تمدید می‌باشد.

نکته قابل توجه آن است که اظهارنامه‌های مالیاتی امسال فقط به روش الکترونیکی انجام می‌شود و کارشناسان اداره کل مالیاتی امروز تاریخ 28/4 تا ساعت 18 و از فردا مورخ 29/4 الی چهارشنبه 31/4 تا ساعت 21 آماده پاسخگویی و راهنمایی مودیان مالیاتی می‌باشند.

شایان ذکر است که نخستین گام برای انجام امور مالیاتی الکترونیک از درگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی تشکیل پرونده و دریافت شماره منحصر بفرد اقتصادی است از این رو مودیان باید ابتدا اقدام به ثبت نام در پایگاه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کنند.

طبق این گزارش؛ هرگونه تأخیر در ارائه اظهارنامه‌ها مشمول جرایم قانونی است در این خصوص معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: به مودیان مالیاتی توصیه می‌شود امور مالیاتی خود را به موقع و بدون تأخیر انجام دهند تا مشمول جرایم قانونی نشوند.


شایان ذکر است مودیان مالیاتی باید در جهت بهبود هرچه بیشتر روند مالیاتی ضمن انجام وظایف مالیاتی خود همکاری لازم را داشته باشند تا گامی مهم در جهت شفاف‌سازی مالیاتی و تحقق اهداف کلیدی این سازمان برداشته شود.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: مالیاتی ، سازمان ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعيدي
۰۴:۲۹ ۲۹ تير ۱۳۹۴
باسلام؛
لطفا درباره مشکلات مردم در ثبت الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی خبری تهیه کنید. نرم افزاری که ارائه شده اشکالات عدیده دارد. اصلا به هیچ وجه امکان آپلود اظهارنامه و ارسال آن وجود ندارد. الان حدود 20ساعت است که پای رایانه نشسته ام و هنگام ارسال فایل هر بار یک پیام خطا می آید. مضحک تر از همه پیام خطای کد 100 است که به معنای عدم اتصال به سرور و اینترنت است. مردم کلافه شده اند. لطفا خبری تهیه کنید تا مسوولان اداره مالیات چاره ای بیندیشند. من که از 8 صبح دیروز پای کامپیوتر نشسته ام و تا الان که ساعت 4 و نیم صبح است موفق به ارسال اظهارنامه نشده ام.