سناتور سابق آمريکايی:

ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، دروغ نتانیاهو و طرفدارنش در آمریکاست

سناتور سابق آمریکایی تاکید کرد این ادعا که ایران دنبال سلاح اتمی است دروغ بزرگی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیروهایش در آمریکا ساخته‌اند.

ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، دروغ نتانیاهو و طرفدارنش در آمریکاستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، "مایک گریول،" سناتور سابق آمریکایی، تاکید کرد این ادعا که ایران دنبال سلاح اتمی است دروغ ساخت اسرائیل است. 

وی در گفتگو با شبکه پرس تی وی درباره تلاش صهیونیستها در آمریکا برای ابطال قرارداد هسته ای ایران گفت: شکی نیست که ابطال قرارداد هسته با ایران به زیان مردم آمریکا و مصالح این کشور است. آنها نباید تحت تاثیر و نفوذ ایپک این کار را انجام دهند.

وی گفت: "جامعه یهودیان افراطی دست راستی در آمریکاف که با دولت دست راستی و افراطی نتانیاهو ،نخست وزیر اسرائیل، متحد و هم پیمان هستند تلاش دارند این توافقنامه را باطل کنند.حتی جامعه اطلاعاتی اسرائیل نیز رویکرد لابی اسرائیلی و دوست دست راستی اسرائیل را درباره این توافقنامه قبول ندارد." 

وی افزود: جامعه اطلاعاتی اسرائیل معتقدند که ایران دنبال سلاح اتمی نبوده است و در واقع اصلا هیچ مدرک و سندی در جامعه اطلاعاتی جهان وجود ندارد که این ادعا را ثابت کند.

وی ادامه داد: به نظر من مخالفان این توافقنامه در کنگره آمریکا نمی توانند این توافقنامه را باطل کنند و اوباما نیز قول داده است با حق وتوی خود اجازه چنین کاری را ندهد. اگر جمهوریخواهان در کنگره بخواهند به خواست لابی اسرائیلی ایپک علیه توافقنامه هسته ای رای دهند، مردم آمریکا آن را بی احترامی به خود می دانند. 

وی اضافعه کرد: مسئله دیگر اینکه این توافقنامه فقط مربوط به آمریکا نمی شود و توافقنامه ای جهانی است؛ از این رو نتیجه آن بدون توجه به آنچه کنگره یا لابی اسرائیلی در آمریکا می گوید، محقق خواهد شد. 

وی گفت: ایران هرگز دنبال سلاح اتمی نبوده است و این دروغی است که نتانیاهو و نیروهایش در آمریکا ساخته اند و جمهوریخواهانی که دنبال تضعیف دولت اوباما هستند، به ساخت این دروغ بزرگ کمک کرده اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پارسافر
۱۵:۰۱ ۲۸ تير ۱۳۹۴
درود برآدم چیزفهم!
آخرین اخبار