با پیگیری باشگاه خبرنگاران ،

نرخ رسمی بلیت هواپیما تغییری نکرده است / هزینه خدمات فرودگاهی افزایش یافت

سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه دریافت ابلاغیه در خصوص افزایش نرخ بلیت هواپیما را تا این لحظه تکذیب کرد.

تکذیب افزایش نرخ بلیت هواپیمابه گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز خبری مبنی بر اینکه، "بر اساس قانون اصلاح ماده 87 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت که در سال 91 به دولت ابلاغ شده، به شرکت مادر تخصصی فرودگاههای کشور اجازه داده می شود مبلغ 50 هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ 250 هزار ریال به قیمت بلیط هر مسافر که با هواپیما عازم خارج از کشور است بیافزاید و از طریق درج در بلیط یا قرارداد حسب مورد دریافت کند.

طبق بخش دیگری از این قانون، به دولت اجازه داده می شود از ابتداء فروردین ماه سال 1392 به بعد، هرساله نرخهای موضوع این ماده را بر مبنا پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیأت وزیران تعدیل کند.

بر این اساس، طبق مصوبه هیئت وزیران که در جلسه 14 تیرماه کابینه و بنا به پیشنهاد شماره 02/100/47844 مورخ 10 آذرماه سال 93 وزارت راه و شهرسازی مورد تایید قرار گرفته، مبالغ دریافتی از مسافرین پروازهای داخلی و خارجی موضوع ماده فوق، به ترتیب از مبلغ 50 هزار ریال به مبلغ 70 هزار ریال و از مبلغ 250 هزار ریال به مبلغ 350 هزار ریال از زمان لازم الاجرا شدن این تصویب نامه تغییر می یابد." در برخی رسانه ها منتشر شد.

اما براساس پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سازمان هواپیمایی کشوری هرگونه دریافت ابلاغیه در خصوص افزایش نرخ رسمی بلیت هواپیما را رد کرد.

* بروزرسانی ساعت 14:58 : با پیگیری‌‎های خبرنگار باشگاه خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی مشخص شد که نرخ رسمی بلیت هواپیما تغییری نداشته و فقط هزینه خدمات فرودگاهی به میزان یاد شده افزایش یافته است و اضافه کردن مبلغی بیش از آنچه گفته شده به قیمت تمام شده بلیت غیرقانونی است.

گفتنی است نرخ مصوب بلیت هواپیما در سایت سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir موجود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار