راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت موبایل

اینترنت همراه، در کنار تمام فواید مثبت خود، هزینه های بالایی را نیز برای کاربران به همراه داشته است. در این گزارش به پنج راهکار مناسب برای مصرف کمتر دیتا در گوشی ها پرداخته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایرنا،نخستین گام در کاهش مصرف اینترنت موبایل، بهینه کردن مرورگر گوشی و فعال سازی Data Saver در کروم بعنوان یکی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن هاست، در کروم امکانی با عنوان Data Saver قرار دارد که با فعال سازی آن، تمام وب سایت های بارگذاری شده ابتدا برای فشرده سازی به سرور های گوگل منتقل می شود و پس از آن که عملیات مورد نظر روی دیتاها انجام گرفت، به گوشی شما راه پیدا خواهند کرد.

با این کار و انجام عملیات فشرده سازی گوگل، حجم مصرفی و در نتیجه سرعت بارگذاری سایت ها نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

به گزارش zoomit ،برای دسترسی به این امکان، به بخش Setting مرورگر کروم بروید و گزینه Data Saver را پیدا و فعال کنید.

غیرفعال کردن همگام سازی برنامه های غیرضروری


یکی از مواردی که باعث مصرف چشمگیر داده ها می شود، بخش همگام سازی اپلیکیشن ها و اکانت های کاربر است، بعنوان مثال هنگامی که اکانت گوگل خود را به دستگاه متصل می کنید، اطلاعات بسیاری به سرورهای گوگل منتقل می شود.

برهمین اساس، بهترین راهکار غیرفعال کردن آنها و عدم مصرف دیتای اضافه توسط این بخش است، بدین منظور به Setting گوشی و سپس بخش همگام سازی مراجعه کنید، این بخش بسته به نسخه اندروید نام های مختلفی می تواند داشته باشد.

پس از ورود به این بخش تمام مواردی که از بخش همگام سازی گوشی در حال استفاده هستند، قابل مشاهده خواهند بود که بایستی نوبت به نوبت وارد هر یک از آن ها شوید و مواردی را که استفاده ای ندارد، غیرفعال کنید، پیشنهاد می کنیم تمام بخش ها به جز Contacts را غیرفعال کنید.

غیرفعال سازی آپدیت خودکار برنامه ها

هنوز هم کاربرانی هستند که وقتی برنامه ای را در نوتیفیکیشن بار گوشی در حالت آپدیت شدن توسط پلی استور مشاهده می کنند، متوجه مفهوم آن نمی شوند و اجازه ادامه و پر شدن نوار دانلود آن را می دهند که این باعث می شود بخش قابل توجهی از حجم بسته های شما هدر برود.

پیشنهاد می کنیم وارد تنظیمات برنامه های نصب شده در گوشی شوید و در صورت مشاهده گزینه ای با مفهوم Auto-Update آن را در حالت غیر فعال قرار دهید. کاربرانی نیز که علاقه به دریافت به روزرسانی ها دارند، می توانند به جای قرار دادن این گزینه روی Dont Auto Update، حالت Update Only On WIFI را انتخاب کنند که در صورت اتصال اینترنتی به وای فای، به روز رسانی ها بدون مشکل انجام شود.

همچنین شما می توانید با دانلود نقشه های Google Maps یا استفاده از نقشه های آفلاین، بدون نیاز به ارتباط اینترنتی یا دریافت داده، بتوانید عملیات مسیریابی یا اقدامات دیگر را انجام دهید.

تعیین محدودیت حجمی روزانه برای دیتای مصرفی


در گام نهایی نیز پس از انجام مراحل بالا، بهتر است یک نگهبان کلی نیز برای نظارت بر دیتای مصرفی خود قرار دهید، در اندروید امکانی با نام Data Usage Limit وجود دارد که می توانید در آن، حداکثر حجم مصرفی در 24 ساعت را مشخص کنید تا در صورت رسیدن به این سقف، علاوه بر آگاه سازی شما، ارتباط اینترنتی شما را نیز به صورت خودکار غیرفعال کند.

برای این امر بعد از روشن کردن اینترنت سیم کارت، به تنظیمات گوشی خود و سپس بخش Data Usage مراجعه و گزینه Set Data Limits را فعال کنید، این گزینه تنها در صورتی قابل مشاهده خواهد بود که اینترنت دیتای شما روشن باشد، سپس روی نمودار مصرفی پایین این گزینه ، کلیک کنید تا مقدار محدودیت حجم را وارد کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار