مدیر عامل خانه تئاتر:

پرداخت 50 درصدی سرانه توسط هنرمندان غیرقانونی است

پرداخت 50 درصدی سرانه بیمه توسط هنرمندان غیرقانونی بوده و من نامه‌ای به علی مرادخانی و نوش‌آبادی فرستادم.

ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر از آخرین وضعیت بیمه هنرمندان به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سال 92 و 93 هنرمندان تحت پوشش بیمه طلایی بودند ولی سال 94 نتوانستیم بیمه طلایی را ادامه دهیم به همین خاطرسقفی 14 میلیونی برای بیمه تعیین شد که متاسفانه کفاف نیاز هنرمندان را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: گرچه صحبتهایی کردیم و قرار شد امکانات بدهند و بیمه دو برابری شود اما مسئله  دیگر آن است که 50 درصد سرانه که برای بیمه پایه و تامین اجتماعی ازطریق صندوق اعتبار هنرمندان پرداخت می‌شد حالا باید این 50 درصد سرانه را خود هنرمندان پرداخت کنند.

راد تصریح کرد: پرداخت 50 درصدی سرانه توسط هنرمندان کاری غیرقانونی است و به همین خاطر من نامه‌ای را به آقای مرادخانی و نوش‌آبادی نوشتم که هنوز جوابی دریافت نکردم.

وی با اشاره به نشستی که فروردین ماه با وزیر بهداشت داشتند اظهار داشت: نشستی که با وزیر بهداشت داشتیم به جایی نرسید و قولهای وزیر عملی نشد و حتی من در آن نشست خواهش کردم که هنرمندان عضو خانه تئاتر چکاب سالانه شوند که با وجود پیگیری‌های که انجام دادیم اعتباری صورت نگرفت و این وعده هم عملی نشد.

طی بیش از یکسال گذشته بیمه طلایی و تکمیلی هنرمندان عضو خانه تئاتر قطع شده و این شرایط باعث گلایه  تعدادی از هنرمندان شد تا جایی مدیر عامل خانه تئاتر دو نفر از هنرمندان ازشرایط فعلی بیمه اظهار نظر جدیدی کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار