معرفی کتاب؛

«از همان راهی که آمدی برگرد» دوراهی ماندن و رفتن

دومین رمان فرشته نوبخت، روایتگر تردید‌های شخصیت اصلی داستان برای رفتن در انزوای خود و ماندن در جامعه‌ای است که مدت‌ها از آن دور بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «از همان راهی که آمدی برگرد» عنوان دومین رمان از فرشته نوبخت بعد از «سیب ترش» است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. داستان این رمان مضمونی اجتماعی دارد و حول محور شخصیت اصلی قصه به نام «شیوا» می‌گذرد. داستانی اجتماعی پیرامون زندگی دختری که در پرورشگاه بزرگ شده و پس از ورود به اجتماع با مشکلاتی مواجه می‌شود. رمان «از همان راهی که آمدی برگرد» چهار راوی دارد که هر یک از منظر دیدگاه خود داستان را روایت می‌کنند و نهایتاً در نقطه‌ای مشترک به هم می‌رسند. داستانی تو در تو در دل قصه شکل می‌گیرد، روایت چهار نفر که هر یک از طبقه اجتماعی و اقتصادی متفاوت هستند.

این رمان را فرشته نوبخت به گفته خودش اول‌بار در سال 87 نوشته اما پس از نگارش «سیب ترش»، در سال 89 بازنویسی کرده است. ایده این داستان واقعی است اما در روند قصه وجه دراماتیک داستان بر واقعیت غلبه می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یعنی می‌شود شیوا؟ می‌دانی که نمی‌شود، ‌این را وقتی ثابت کردی که در جاده هراز ریزش برف هفتاد هشتاد تا ماشین را له کرد و قطعاً یکی از آنها ماشینی بود که تو  و سیا را می‌خواست برگرداند به همان جایی که آمده بودید...».

رمان «از همان راهی که آمدی برگرد» نوشته فرشته نوبخت از جمله رمان‌های مجموعه قفسه آبی نشر چشمه است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.