رئیس سازمان توسعه و تجارت :

رويكرد جمهوري آلمان براي گسترش مناسبات اقتصادي با ايران / ایران پایگاه خودروسازی آلمان در خاورمیانه می شود

افخمی راد گفت: تنها کشور آلمان پیشروی سرمایه گذاری در ایران بوده و کشورهای دیگر تنها برای فروش کالاهای خود در کشور با ما به گفت و گو مذاکرات پرداخته‌اند.

رويكرد جمهوري آلمان براي گسترش مناسبات اقتصادي با ايران / ایران پایگاه خودروسازی آلمان در خاورمیانه می شودولی الله افخمی راد رئیس سازمان توسعه و تجارت در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امروز همايش فرصتهاي همكاري اقتصادي و تجاري ايران و اروپا با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت و مقامات ارشد ايراني و اروپايي و با مشاركت 180 شركت خارجي و 100 شركت ايراني در اتاق بازرگاني وين پايتخت اتريش برگزار مي‏ شود.

 رئيس سازمان توسعه و تجارت با اشاره به اينكه وزير صنعت و معدن و تجارت در راستاي افزايش تعامل تجارت ايران و اروپا عهده‏ دار تبيين و تشريح مواضع اقتصادي ايران در اين همايش است تصريح كرد: بعد از مذاكرات سياسي حالا وقت اين است كه اين مذاكرات در بعد اقتصادي در بين ذي نفعان مربوطه يعني تجار و بازرگانان ايراني و اروپايي صورت گيرد.

 مهندس افخمي درخصوص خبر مندرج در جرايد مبني بر افزايش تعرفه كالاهاي صنعتي كره‏ جنوبي تصريح کرد: در مصاحبه با نشريه كره اي "يا نهاب" پيرامون آينده بازار صادراتي كره در ايران اعلام نمودم.

افخمی راد در پاسخ به این سوال که چه کشورهایی تاکنون خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند گفت: با بهبود فضاي بين المللي و حل و فصل مناقشه هسته اي، هيات سياسي-اقتصادي بلندپايه آلماني مركب از مقامات ارشد سياسي و صاحبان صنايع بزرگ آن كشور در مذاكرات خود با توجه ثبات سياسي و امنيتي، وجود نيروي متخصص و جوان و زيرساختهاي لازم در ايران خواستار سرمايه گذاري بمنظور ايجاد قطب‏هاي صنعتي آلمان براي پوشش و تامين نيازهاي منطقه گرديدند.

وی ادامه داد: تنها کشور آلمان پیشروی سرمایه گذاری در ایران بوده و کشورهای دیگر تنها برای فروش کالاهای خود در کشور با ما به گفت و گو مذاکرات پرداخته‌اند. مطلب مهمی که چین سالها به دنبال این ارتباط نزدیک با کشور آلمان و \ایگاه خودروساز شدن در آسیا بود.

عليرغم اينكه جمهوری اسلامی ایران شرايط كشورهاي مختلف را براي رعايت مصوبات شوراي امنيت درك مي نمايد ليكن كشورهايي كه با آينده نگري تلاش داشتند در عين رعايت چارچوبهاي بين المللي، همكاريهاي اقتصادي با ايران ادامه دهند براي همكاري و دسترسي به بازار ايران اولويت خواهند داشت و انتقاد اينجانب و اعمال محدوديت از طريق وضع تعرفه بالاتر به طور ويژه متوجه عملكرد شركتهاي كره اي ال‏ جي و سامسونگ بود كه عليرغم درخواستهاي مكرر براي تعميق بومي سازي محصولات توليدي و لوزام خانگي كه بازار گسترده اي در ايران دارد تنها به صادرات محصول نهايي اقدام نموده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خلیل
۱۷:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
باید ببینیم آلمانیها تا چه حد به قراردادهاشون پیبند هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی
۱۱:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
مسئولین خواهشا جلوی ورود محصولات بی کیفیت چینی را بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۲۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۴
من با نظر حسن موافقم محصولات پژو واقعا بی کیفیت هست خودرو های وابسته به پژو به صورت ژنتیکی پر دردسر هستند
Belgium
میهن پرست
۱۸:۲۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
ایران پایگاه خودروسازی آلمان در خاورمیانه می شود
its a very very nice
انشالله این اتفاق بیفته واقعا منافع زیادی برای هر دو کشور دارد و یک تجارت برد برد است . و سبب اعتلای ایران عزیز می شود
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۰۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام

آخی همین پژو فرانسه نیست که همین محصولات بی کیفیتش رو هم تحریم کرد یه 405 وانت کم داریم چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۱۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۴
بهتر از خودروهای پژو فرانسه اس
آخرین اخبار