جدیدترین تصاویر؛

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

شبکه نسیم هیچ اهداف سیاسی ندارد و به دنبال نقد سیاست و یا رجل سیاسی نیست و رویکرد اصلی آن برمبنای نقد هنجارهای رفتاری و اجتماعی است.

شهاب عباسی بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» گفت: طرح برنامه را مدتها پیش طراحی کردیم و قرار بر این بود که عید سال گذشته از شبکه‌های دیگر به روی آنتن رود که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد و من بعد از مجموعه «شکرآباد» طرح مجموعه «دست به نقد» را به گروه تولید شبکه نسیم ارائه دادم و از آنجایی که ذات شبکه‌ی نسیم ژانر کمدی و طنز است از طرح این برنامه استقبال کردند. خدا را شکر شبکه نسیم توانسته شرایط خوبی را برای این دست برنامه‌ها و مجموعه‌ها فراهم کند.

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

وی در خصوص ساختار مجموعه‌ی «دست به نقد» و تفاوت‌هایش با مجموعه «خنده بازار» بیان کرد: به دنبال تفاوت در این دو مجموعه نبودیم، مجوعه «دست به نقد» شباهتی به مجموعه «خنده بازار» ندارد، هدف فقط ارائه کاری جذاب بود. «دست به نقد» سیاست‌ها و اهداف متفاوت‌تری با «خنده بازار» دارد. تمام قسمت‌ها و موقعیت‌ها را تغییر دادیم و تنها وجه مشترک این دو مجموعه آیتمی بودن آن است، آن هم به این خاطر که ما این ژانر را با موفقیت گذراندیم و شاید من احساس می‌کردم باید فصل جدیدی را شروع کنیم، در ساختار برنامه‌های گذشته برنامه‌های آیتمی وجود داشت و خیلی‌ها بر این باور هستند که نسل این دست برنامه‌ها تمام شده، این در صورتی است که مجموعه‌های آیتمی همچنان خواهان دارد و ساختارش ماندگار است و تنها باید نوع نگاه را تغییر بدهیم و این زاویه دید و چگونه دیدن مهم است. 

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

عباسی افزود: رفتارهای اجتماعی، اتفاقاتی که در زندگی افراد رخ می‌دهد، وظایفی که در قبال یکدیگر داریم و اشتباهاتی که جزیی از عادت‌های صحیح اجتماعی شده را در مجموعه «دست به نقد» به تصویر کشیده‌ایم و تمام تلاشمان را کردیم که دین خود را ادا کنیم، کمی دست تنها هستیم و مسئولان باید همت کنند تا بتوانیم فرهنگسازی صحیح و اصولی را در خصوص رفتارهای صحیح اجتماعی برپا کنیم و این فقط مختص یک یا دو برنامه نیست بلکه باید میلیونها برنامه و مجموعه به کمک رسانه ساخته شود. 

وی  در مورد انتقادها به سوژه‌ها و رسالت مجموعه «دست به نقد» بیان کرد: با شروع مجموعه «خنده بازار» با حجم بزرگی از انتقادها مواجه شدیم و این یک امر واضحی بود چون بعد از مدتها تمامی انتقادها در قالب یک برنامه‌ی کمدی ریخته شده و توانست خیلی‌ها از جمله مسئولان را غافلگیر کند و این غافلگیری به دنبال خود تبعاتی مثل شکایت و دلخوری‌ها به همراه داشت، در زمان آقای پورمحمدی مدیریت وقت شبکه‌ی سه به خوبی توانست مقابل چالش‌ها بایستد و در بسیاری از مواقع نمی‌گذاشت ما متوجه نقدها و دلخوری‌های ارگان یا افراد شویم. در حال حاضر شبکه‌ی نسیم هیچ اهداف سیاسی ندارد و به دنبال نقد سیاست و یا رجل سیاسی نیست و رویکرد اصلی آن برمبنای نقد هنجارهای رفتاری و اجتماعی است.

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

بازیگر مجموعه تلویزیونی«دارا و ندار» پیرامون حضور سیاوش مفیدی به عنوان کارگردان در مجموعه «دست به نقد» اظهار داشت: سیاوش گاهی در مجموعه «خنده بازار» کمک می‌کرد و در مجموعه «شكرآباد» به عنوان بازیگردان در کنارم حضورداشت و زمانی که من درگیر متن‌ها بودم با گروه تمرین می‌کرد. اما در مجموعه «دست به نقد» به شدت درگیر متن‌ها و دیالوگ‌ها هستم، در وهله‌ی اول بخاطر حساسیت‌هایی که شبکه دارد و حساسیت‌های خود ما در نحوه‌ی اجرای، متن‌ها را دوباره خودم می‌خوانم و بازنویسی می‌کنم، در این مجموعه به فردی مانند سیاوش که از معدود افرادی است که کارش را با مجموعه‌های آیتمی شروع کرده و ساختار آیتم را می‌شناسد از همه مهمتر طنز را به خوبی درک کرده و هم سلیقه و همفکرم است، نیاز دارم و سیاوش مفیدی بهترین انتخاب و گزینه بود. 

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

وی در ادامه با اشاره به حضور حسین رفیعی و بازیگران نسل جدید در مجموعه  «دست به نقد» افزود: من و حسین هم دانشگاهی بودیم و تجربه بازی در مجموعه‌ی «نوروز 76» را با هم داشتیم. حسین رفیعی جزء نسلی است که ابداع کننده‌ی نوعی از بازی آیتمیک بوده و حضورش در مجموعه «دست به نقد» خیلی به ما کمک کرد. حضور نسل جدید و همکاری با جوان‌هایی که تازه وارد این حرفه می‌شوند دغدغه‌ی همیشگی من است و به نظر من موفیقت بزرگی است که بتوانیم چند نفر از جوان‌های مستعد را معرفی کنیم و نباید فراموش کنیم نیروهایی که جوان هستند نسلی باهوش و تحصیل کرده را تشکیل می‌دهند و باعث افتخارم است که با این جوانان کار می‌کنم، کم تجربه  بودن آنها امری طبیعی است اما خدا را شکر اکثر گروه تازه وارد، تحصیل کرده‌ی این رشته هستند و سطح کار را به خوبی می‌شناسند. 

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

عباسی کارگردان مجموعه «شکر آباد» درخصوص داستان قوی و نگارش برای مجموعه‌های طنز عنوان کرد: متن، قصه و دیالوگ همیشه بزرگترین دغدغه‌ام بوده و هست. یک آیتم خوب از متن و داستان قوی پدید می‌آید و این آیتم خوب به حتم از پس ذهنی خلاق شکل گرفته که متاسفانه نویسنده و نوشته‌های قوی برای مجموعه‌های آیتمی بسیار کم است. از گروه سابق در دو مجموعه‌های گذشته فقط حمزه صالحی و شاهرخ باقری نژاد و کیوان ملک مطیعی که به ندرت دست به قلم می‌شد را به همراه دارم و در این مجموعه جدید سعی کردیم از نگارش کیوان ملک مطیعی و حضور گروه جدید استفاده کنیم، امیدوارم بتوانند مهارت‌های لازم را بیاموزند و به تبحر و پختگی برسند که بعدها در پروژه‌های دیگر به خوبی بدرخشند و از این مهارت استفاده کنند. 

وی به بازی و حضور خود در بخش‌هایی از مجموعه «دست به نقد» اشاره کرد و گفت: در بعضی از قسمت‌ها بازی می‌کنم و آیتمی که امروز شاهد آن بودید فرمی جدید و متفاوت برای طراحی تیتراژ «دست به نقد» است، که تمام بازیگران مجموعه در آن حضور دارند. در طراحی این ساختار برای تیتراژ بیشتر به دنبال وجه فرهنگی و تصویری متفاوت بودم و این در صورتی است که می‌توانستم مبلغی را دریافت کنم و خواننده‌ای تیتراژ بخواند، که هم کمک مالی به بدنه‌ی کار باشد و هم خیال خودم  آسوده. اما دوست دارم از تمام لحظات پروژه به خوبی استفاده کنم و رسالتم رادر قابی نو با نوآوری جدید و خلاقیت به تصویر دربیاورم. 

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

عباسی در خصوص تداخل مجموعه‌های جدید رسانه با ساعت پخش مجموعه «دست به نقد» تصریح کرد: من اطلاعی از ساعت پخش و کنداکتور ندارم، (خنده). این آنها هستند که باید با ما هماهنگ شوند و ساعت پخش و قرار گیری آن در جدول پخش به نظر شبکه است. اگر بخواهیم در مورد تداخل شبکه‌ها و برنامه‌ها صحبت کنیم باید از شبکه‌های ماهواره‌ای بگوییم که بلای جان ما شده و گفتن از آن بسیار جالب نیست چون درصدی بیننده دارد و همزمان با رسانه‌ی ما جلو می‌رود، اما در کل باید بگویم هیچ ترس و ابایی نداریم چون مطمئنیم بیننده‌های خودمان را داریم و پیدا می‌کنیم. 

وی از دل مشغولی‌ها و ماندگاری در ژانر طنز بیان کرد: وقتی شما یک چیزی را یاد گرفتید نباید به اصطلاح «از این شاخه به آن شاخه بپرید». من با طنز و کمدی بزرگ شدم، عاشق طنز هستم و همچنان در این ژانر کار می‌کنم اما برای کار در سینما کمی متفاوت است، یکی از دل مشغولی‌هایم ساخت فیلم‌سینمایی در حوزه‌ی کودک است. به اعتقاد من سینما باید تخیل و افسانه باشد، داستانی غیرواقعی که شما پول بدهید و آن را تماشا کنید و لذت ببرید. امیدوارم روزی شرایط برای ساخت طرحم فراهم شود و بتوانم آن را بسازم. 

گفتگوی دست به نقد ما با مرد طناز «خنده بازار» و «شكرآباد» / دنبال نقد سياست و مردان سياسی نيستيم

عباسی پاسخ به این سوال که تا به امروز چند قسمت از  «دست به نقد» به دست شبکه نسیم رسیده، تصریح کرد: تا به امروز 15 قسمت به دست شبکه رسیده است. البته خیلی هم نمی‌خواهیم خیلی جلو بزنیم سعی می‌کنیم با اتفاقات و اخبار روزپیش رویم، در این میان باید بازخوردهای مردم را در نظر داشته باشیم و ببینیم، شاید بعضی از آیتم‌ها را دیگر ادامه ندهیم‌، یا بخش‌هایی را حذف کنیم و یا بالعکس آیتم‌هایی اضافه شود که تمامی اینها به نظرات مردم از مجموعه  «دست به نقد»  باز می‌گردد. 

وی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنم مردم راضی باشند و بخندند خدا را شکر شرایط روز به روز به سمت پیشرفت و بهتر شدن است و امیدوارم مردم هم شاد باشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار