قدردانی اشتون کارتر از تلاش نیروهای کُرد در مبارزه با داعش

وزیر دفاع آمریکا از نبرد کردهای عراق علیه گروه تکفیری داعش «به عنوان الگویی که باید در مبارزه با افراطیون دنبال شود»،‌ استقبال کرد.

قدردانی اشتون کارتر از تلاش نیروهای کُرد در مبارزه با داعش
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا جمعه در اربیل در شمال عراق از نبرد کردهای عراق علیه گروه تکفیری داعش «به عنوان الگویی که باید در مبارزه با افراطیون دنبال شود»،‌ استقبال کرد.

وی پس از گفتگو با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در جمع حدود 100نظامی ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا گفت:« پیشمرگه الگویی از آن چیزی است که ما تلاش می‌کنیم انجام دهیم.»

کارتر گفت:« در عراق و سرانجام در سوریه،‌ ما تلاش خواهیم کرد نیرویی ایجاد کنیم که بتواند در محل پیروز شود و سپس مناطق تصرف شده را باز پس گیرد و امکان یک زندگی شرافتمندانه را برای ساکنان فراهم کند.»

وزیر دفاع آمریکا در برابر بارزانی نیز تاکید کرد کشورش همچنان به انتقال کمک به کردستان از طریق دولت مرکزی در بغداد ادامه خواهد داد.

براساس بیانیه پنتاگون، کارتر گفت:« آمریکا به کارکردن در کنار و به همراه دولت عراق برای کمک به نیروهای کرد در مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.»

وزیر دفاع آمریکا در بغداد گفت آمریکا آماده است درمبارزه با داعش بیش از این تلاش کند مشروط بر اینکه عراقی ها خود نیروهای با انگیزه و قدرتمندی را برای بازپس گیری و حفظ سرزمین ها ایجاد کنند.

وی تاکید کرد :« ما نمی توانیم در مبارزه با داعش جای عراقی‌ها را بگیریم.»

اربیل آخرین مرحله از سفر دوره ای خاورمیانه‌ای کارتر است. وی در چارچوب این سفر دوره‌ای همچنین از اسرائیل، اردن و عربستان سعودی دیدار کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۲:۱۵ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
بهتر نیست اون فک صاحب مرده ت رو ببندی؟
آخرین اخبار