باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد/

والدینی که کاسه‌ داغ تر از آش می‌شوند!

عامل 20 درصد از طلاق‌ها دخالت اطرافیان است.

 
 سارا 28 ساله ، کارشناس ارشد ، می‌گوید همسرش کوچکترین مشکل خانه را با مادر سارا در میان می گذارد و این باعث شده تا مادر سارا در بسیاری  از مسائل زندگی آنها دخالت کند و اسم این کار را دلسوزی برای زندگی فرزندش می گذارد!

لیلا 30 ساله، دارای یک فرزند ، از هم پاشیدن زندگی‌اش را حاصل مداخله‌های مادر شوهر و برادر شوهرش می داند. او می‌گوید اصرارهای برادر شوهرش باعث شده تا همسرش برای طلاق اقدام کند.

صبا 23 ساله ، زندگی‌اش را متعلق به تمامی خانواده همسرش می داند. او معتقد است حق هیچگونه اظهار نظری در زندگی خود را ندراد و پیش از او خانواده و فامیل درجه دو همسرش باید برای او تصمیم گیری کنند.

علی 34 ساله ، معتقد است : مادر همسرش در امور زندگی آنها بسیار مداخله می کند و این مورد به قدری او را آزار می دهد که جدایی از همسرش را تنها راه خلاصی از این ماجرا می‌داند.

سارا، لیلا، صبا، علی  و بسیاری دیگر از کسانی که در راهروهای دادگاه منتظر اطاله‌ی دادرسی هستند، قربانی دخالت‌های اشتباه خانواده‌هایشان شده‌اند، اما والدین اعتقادی به دخالت ندارند و معتقدند برای صلاح فرزندانشان نظری داده اند یا حرفی گفته‌اند.

*20 درصد از طلاق ها محصول دخالت والدین هستند

آمارها حاکی از آن است که عامل 20 درصد از طلاق‌ها دخالت اطرافیان است و این تئوری تا آنجا پیش رفته است که می گویند در ایران خانواده‌ها با یکدیگر ازدواج می کنند و اجازه زندگی به زوج ها داده نمی شود.
اما برای حل این بحران که امروزه یکی از عمده ترین عوامل طلاق محسوب می‌شود، چه باید کرد؟

*والدینی که تربیت خود را باور ندارند!

بسیاری از والدین زوج های جوان به این باور نمی‌رسند که فرزندانشان خانه و زندگی مستقل دارند.

یک مشاور خانواده معتقد است، بیشتر والدینی که در زندگی فرزندانشان دخالت می‌کنند تربیت صحیح آنان را باور ندارند و سعی می کنند با آموزش‌هایشان مهارت‌هایی را به آنان بیاموزند؛ غافل از اینکه این قضیه‌ می تواند تاثیرات نامطلوبی را به بار آورد.

*زوج‌ها جوان در دخالت والدین مقصرند

دکتر خدابخشی کولایی ، زوج‌های جوان را در دخالت والدین مقصر می داند . چرا که اگر زوج‌های جوان خودشان تصمیم‌ گیرنده باشند و در آغاز زندگی اظهار نظرها را مدیریت کنند هیچ‌گاه با دخالت اطرافیان مواجه نمی شوند.

*دخالت ممنوع

از آنجا که ایران یک جامعه نسبتا سنتی است، برخی از والدین هر گونه اظهار نظر ، دلسوزی و یا در واقع دخالت را برای خود مجاز می‌دانند.

شاید هشدار مستقیم به خانواده‌ها در خصوص عدم دخالت و دلسوزی‌های نابجا باعث بروز مشکلات دیگری شود.

به طور حتم ورود رسانه‌های جمعی از قبیل رادیو و تلویزیون و آموزش‌های غیر مستقیم می‌تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sina
۱۹:۰۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
مگه میشه .
مگه دارین.......
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
تامل برانگیز و هولناک....
آخرین اخبار