مجازات اشاعه دهندگان فحشا در فضای مجازی+تصاویر

افرادی که مرتکب جرم انتشار «محتویات مبتذل» شوند، حسب مورد، دست‌کم به یکی از مجازات‌های مذکور در قانون (جزای نقدی یا حبس) محکوم خواهندشد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به استناد ماده ۷۴۲، از فصل چهارم قانون جرایم رایانه‌ای، انتشار، توزیع، معامله و نگهداری، به قصد تجارت یا افساد، «محتویات مستهجن»، جرم است و مرتکبان این اعمال به مجازات مقرر در قانون محکوم می‌شوند.این مجازات، با توجه به شرایط و نحوه وقوع جرم، شامل ۹۱ روز تا ۲ سال زندان و جزای نقدی است. قانون جرایم رایانه‌ای میان «محتویات مبتذل» و «محتویات مستهجن»، تفاوت قائل شده و برای هرکدام تعریفی مستقل ارائه کرده‌است.

طبق تبصره یک ماده ۷۴۲، «محتویات و آثار مبتذل، به آثاری اطلاق می‌گردد که دارای صحنه و صور قبیحه باشند.» افرادی که مرتکب جرم انتشار «محتویات مبتذل» شوند، حسب مورد، دست‌کم به یکی از مجازات‌های مذکور در قانون (جزای نقدی یا حبس) محکوم خواهندشد.«محتویات مستهجن»، طبق تعریفی که تبصره ۴ ماده ۷۴۲ ارائه داده، عبارت است از «تصویر، صوت یا متن واقعی یا غیرواقعی … که بیانگر برهنگی کامل زن یا مرد یا اندام تناسلی یا آمیزش و عمل جنسی انسان است.»

بر اساس تبصره ۳ ماده ۷۴۲، «چنانچه مرتکب، اعمال مذکور در این ماده را حرفه خود قرار داده‌باشد یا به طور سازمان‌یافته مرتکب شود، چنانچه مفسد فی‌الارض شناخته نشود، به حداکثرِ هر دو مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهدشد.» در صورتی که قاضی، جرم اشاعه دهنده فساد و فحشا از طریق انتشار «محتویات مستهجن» در محیط‌های مجازی را ،«افساد فی‌الارض» تشخیص دهد، مجرم به مجازات اعدام محکوم خواهدشد.

افزون بر این، بر اساس بند «الف» ماده ۷۴۳، در صورتی که فردی «به منظور دستیابی افراد به محتویات مستهجن، آن‌ها را تحریک یا ترغیب یا تهدید یا تطمیع کند یا فریب دهد یا شیوه دستیابی به آنها را تسهیل کند یا آموزش دهد» به مجازات حبس از ۹۱ روز تا یک سال و جزای نقدی محکوم خواهد شد.

به نظر می‌رسد، تهیه و عرضه انواع مختلف نرم‌افزارهای فیلترشکن، در برخی موارد، از مصادیق تسهیل شیوه دستیابی به «محتویات مستهجن» باشد.

مجازات اشاعه دهندگان فحشا در فضای مجازی+تصاویر

مجازات اشاعه دهندگان فحشا در فضای مجازی+تصاویر

مجازات اشاعه دهندگان فحشا در فضای مجازی+تصاویر

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
France
مهیا
۰۵:۵۹ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
الان دیگه خانومها عکسا وفیلمهای ناجورشونو میزارن اینستا تلگرام دیگه نیازی به مجازات اینجور جرمها نیست توفضای مجازی ملت صبح تاشب عکسایه ناجورشونو خودشون دارن میزارن که پخش بشه به نظرم دیگه معنی نداره این جرمهاوتاریخ
Netherlands
مرتضی
۱۵:۳۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
اگه یه نفر تو فضای مجازی عکسش رو فقط به یه نفر بده جرمش چیه
چون من این کار رو کردم و خیلی خیلی پشیمونم سنم هم ۱۷ هستش
و فقط هم به یه نفر دادمشون
مجازاتم چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۹:۳۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
همه اینا به کنار
آقا این چه وضعه فیلتر کردن سایتاست
خیلی از سایتای بسیار مستهجن به راحتی و بدون فیلتر در دسترس هستن
جالب اینجاست وقتی آدرس سایتو برای فیلتر شدن ثبت میکنم پیغام میاد که این سایت فیلتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
آقا یه سر به اینستا بزنید ببینید چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
اینستا کجاست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
کوهیار
۰۸:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
منظورشون اینستاگرامه
اوضاع گوگل پلاسم افتضاحه همه جک های مستهجن میگن