تهدیدات تو خالی علیه ملت ایران؛

لاف جنگ از چه حساب به میدان آمد؟!

"خواسته‌های ملت" دیپلماسی‌ای است که امروزه سیاست‌های دولتمردان را تحت تاثیر قرار داده چرا که هر چقدر هم یک دولت دیکتاتور باشد باز هم خواسته‌های ملتش آن را تخت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "خواسته‌های ملت" دیپلماسی‌ای است که امروزه سیاست‌های دولتمردان را تحت تاثیر قرار داده چرا که هر چقدر هم یک دولت دیکتاتور باشد باز هم خواسته‌های ملتش آن را تخت تاثیر قرار خواهد داد.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میان آمد

امروزه انزجار مردم آمریکا از جنگ و خون ریزی این کشور در دنیا به حدی رسیده که مقامات ایالات متحده مجبور هستند برای سامان دادن جو داخلی، شخصیت دیپلماتیک خود را در عرصه بین‎الملل زیر سوال ببرند تا بلکه با دروغ‌های مصلحتی در داخل بتوانند از این فشار کم کنند.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میان آمد

هزینه‌های سر سام آور جنگی و تعداد سربازان کشته و بازماندگان جنگ خساراتی است که تا کنون مردان کاخ سفید از تامین آن عاجز مانده‌اند، به طور کلی یک جنگ می‌‍تواند تا سالهای متمادی از دو کشور درگیر خسارت بگیردن چه رسد به جنگ‌های پشت سر هم چون افغانستان و عراق که دستاوردی هم نداشته‌است.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میان آمد

 اوباما نسبت به استفاده از گزینه نظامی به صورت کلی ملاحظات بیشتری نسبت به بوش دارد، اوباما توان اقتصادی آمریکا و عمق بحران های بین المللی و قدرت محور مقاومت در منطقه را به گونه ای تحلیل می کند که برای استفاده از گزینه نظامی بدون نگاه به هزینه و فایده آن محافظه کارتر از بوش است. اوباما تلاش می کند که نسبت به بوش واقع گرایانه تر عمل کند و به همین دلیل با انتقاداتی در جامعه سیاسی آمریکا به دلیل عدم قاطعیت در سیاست خارجی متهم می شود.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میدان آمد

در همین حال نیز گفته می شود هنگامی که چاک هیگل وزیر دفاع پیشین آمریکا به سمت استفاده بیشتر از گزینه نظامی بر علیه داعش در خاورمیانه رفت، با اوباما دچار اختلاف شد.

کارتر فهم تخصصی تری از چاهک هیگل درباره موضوعات هسته‌ای دارد و متخصص فناوری نظامی و تسلیحات هسته ای است. به همین دلیل پیش بینی می شود که کارتر حرفه ای تر از هگل در وزارت دفاع آمریکا عمل کند و از سوی دیگر با کاهش بودجه نظامی آمریکا نیز سازگارتر از چاهک هگل باشد.

از سوی دیگر دانشگاه هاروارد در آخرین گزارش خود برآورد کرد جنگ آمريکا در عراق و افغانستان شش تريليون دلار هزينه در بر خواهد داشت در اين جنگ ها ، پنجاه هزار نظامي آمريکايي زخمي و صدها هزار نظامي ديگر به بيماري هاي روحي و رواني دچار شدند و هدف چنين جنگ هايي سلطه بر مردمان اين کشورها و دستيابي به ذخاير راهبردي از جمله نفت است.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میدان آمد

همچنین یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد، این کشور برای جنگ‌های افغانستان و عراق بیش از دو تریلیون و 700میلیارد دلار بیهوده هزینه کرده است. این در صورتی است که بودجه سال 2014 آمریکا 3/77تریلیون دلار بوده است و هزینه نجومی یاد شده بیش از دوسوم کل بودجه سالانه آمریکاست.

 "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا به همراه ریچارد هاس، رئیس اندیشکده آمریکایی «شورای روابط خارجی» (CFR) در نشستی در این موسسه به منظور گفت و گو درباره برنامه جامع اقدام مشترک در زمینه برنامه هسته ای ایران شرکت کرده است.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میدان آمد

وزیر امور خارجه آمریکا که در شورای روابط خارجی این کشور در نیویورک سخنرانی می کرد، گفت: رئیس جمهور باراک اوباما تاکید کرد ایران نخواهد توانست به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.
 
وی مدعی شد؛ تحریم‌ها هیچ نتیجه ای جز نشاندن ایران پای میز مذاکره نداشت. اگر ما این توافقنامه را تایید نکنیم، ایران خواهد توانست بمب هسته‌ای تولید کند.


کری گفت: نمی‌توانم بگویم که هرگز با ایران وارد جنگ نخواهیم شد زیرا از فعالیت‌های عجیب و غریب ایرانی‌ها اطلاع داریم و در صورت پایبند نبودن تهران همه گزینه‌ها برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و گزینه نظامی علیه این کشور در صورتی که ملت ما آن را ضروری بداند، مطرح خواهد بود. با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای شورای همکاری برای مقابله با اقدامات ایران در منطقه همکاری خواهیم داشت.بیشتر

وزیر امور خارحه کشورمان در پاسخ به سخنان امروز وزیر امور خارحه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی ضمن تاکید بر اینکه صرفا به دلیل اشاره ناقص آقای کری به برخی نکات مطروجه در مذاکرات ناگزیر باید نکاتی را مطرح کنیم ؛ اظهار داشت:‌ همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین‌المللی برای کنار گذاشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و پیگیری حقوق خود بر مبنای ان‌پی‌تی که در حماسه سیاسی انتخابات سال 92 با حضور 73 درصدی مردم  در انتخابات متبلور شد، در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفتگو قرار دهد، موضوعی که آقای کری امروز به نحوی به آن اشاره کرد.

احتمال جنگ میان آمریکا و ایران چند درصد است؟/ لاف چنگ از چه حساب به میدان آمد

وی ادامه داد: اما متاسفانه امروز نیز وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر از طناب پوسیده «توان آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی» سخن گفت. آقای کری به خوبی می‌داند که در طول مذاکرات بی‌فایده بودن این تهدیدات تو خالی علیه ملت ایران و مقاومت مردم ایران در برابر این گونه اقدامات را بارها شنیده است.  علاوه بر اینکه این حرف‌ها مربوط به قرن گذشته است و امروز مخالف قواعد آمره حقوق بین الملل است، بلکه حتی خود ایشان و دیگر مقامات آمریکایی نیز بارها اذعان کرده‌اند که این تهدیدها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران نداشته و وضعیت را به ضرر آنها تغییر خواهد داد.  لذا بهتر است آمریکایی‌ها عادت دیرینه خود را فراموش کنند و زبان تهدید و تحریم علیه این مردم بزرگ را یک بار و برای همیشه کنار بگذارند که و بی‌جهت مصداق این مصرع معروف حافظ نشوند که عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!بیشتر

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار