باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد؛

کنکور شاخ شکسته، هر روز ضعیف‌تر از دیروز/خواب مانده‌های کنکور هم می‌توانند انتخاب رشته کنند

به نظر می‌رسد شاخ غول کنکور چند سالی است که آرام‌ آرام ترک برداشته و رو به شکسته شدن است به طوری که امسال کسانی هم که حتی زحمت جواب دادن به تست‌های کنکور را به خود نداده‌اند می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته‌ای که به سر بردیم موید اعلام نتایج اولیه مسابقات بزرگ ورود به دانشگاه بود نتایجی که به نظر می‌رسد چندان تاثیری در رفتن و یا نرفتن داوطلبان به دانشگاه ندارد. 

به نظر می‌رسد شاخ غول کنکور چند سالی است که آرام آرام ترک برداشته و رو به شکسته شدن است، در حالیکه در سالهای گذشته دانش‌آموزان سخت مشغول مطالعه برای قبولی در ماراتن بزرگ بودند و قبول شدنشان رویای آنها بود. دوره‌ای که برای ورود به دانشگاه سدی محکم به نام کنکور پیش روی دانش‌آموزان بود، یک آزمون سخت برای نشستن بر روی صندلی‌هایی که ارزش داشت. 

وقتی کسی در دانشگاه قبول می‌شد همه فکر می‌کردند که او فردی باهوش است. در آن زمان دانشجو برای رسیدن به دانشگاه زحمت کشیده بود و قدر جایگاه خود را می‌دانست اما امروزه صندلی‌هایی که تا چند سال پیش نشستن بر روی آنها آرزوی جوانان بود، حالا خالی مانده‌اند و امروزه دامنه زمانی مطالعه برای کنکور کمتر شده و هر کسی با هر سواد و معلوماتی می‌تواند وارد دانشگاه شود.


آمار شرکت‌کنندگان درآزمون نشان می‌دهد که بر خلاف سالهای گذشته حدود 20 درصد ثبت نام کنندگان غایب بودند در این دوره 2.33 درصد غایب بودند و آمار واقعی شرکت‌کنندگان به تعداد خروجی شرکت  کنندگان دبیرستان نزدیک شده بود. 

پس از اعلام نتیجه اولیه در 30 تیر ماه مشخص شد که از تعداد 796 هزار و 128 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. در واقع همه داوطلبان به جز 36 نفر مجاز شدند. 

به طوری که حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: امسال داوطلبان غایب در آزمون سراسری می‌توانند بر اساس سوابق تحصیلی خود انتخاب رشته کنند . 

وی افزود: داوطلبانی هم که در این آزمون ثبت نام کردند اما در جلسه آزمون غایب بودند نیازی به ثبت نام ندارند و می‌توانند انتخاب رشته کنند.

به این ترتیب قبول شدن در دانشگاه امروز باعث افول بار علمی دانشگاه‌ها و تخلیه و کاهش شدید نخبگان و افزایش کم توانی در بین دانشجویان شدند . 

گزارش از نسیم آقایی 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هیلا
۱۲:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
میشه دقیق بگین باید چکار کرد؟
من کنکور ثبت نام کردم ولی نتونستم شرکت کنم؟
این طرح شامل دانشگاه سراسری هم میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
خداراشکرکنیم چندسال پیش جوانان سرخورده میشدندوامروزهمه بدانیم تحصیل ربطی به ایجادحق برای کارنمیباشد
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۳۹۴
دوره ما دهه شصتي ها فوق ديپلم تو يه شهرستان دور دست افتخار بزرگي محسوب ميشد. همه ي سختي ها واسه نسل ما بود، هست و خواهد بود. حيف...
آخرین اخبار