معین‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم‌ها در طول یک شب به وجود نیامده و در طول یک شب هم از بین نخواهند رفت

یک کارشناس مسائل سیاسی در مورد توافقات هسته ای ایران و 5+1گفت: این تحریم‌ها در طول یک شب به وجود نیامده و در طول یک شب هم از بین نخواهد رفت، بلکه در یک پروسه زمانی از بین خواهد رفت و این هم‌اکنون کلید خورده است.

تحریم‌ها در طول یک شب به وجود نیامده و در طول یک شب هم از بین نخواهد رفت‌"حسین معین‌آبادی" کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مذاکرات هسته‌ای و قطعنامه سازمان ملل متحد در این باره اظهار داشت: ما باید مذاکرات 23 تیر و توافق قطعنامه سازمان ملل متحد را در چارچوب باز شدن پای ایران به نظام جهانی و پذیرش رسمی نقش ایران در تحولات خاورمیانه بدانیم و توافق وین به این قدرت رسمیت داده و این اتفاقات بعدی می‌تواند ادامه دهنده آن ابتکار دیپلماتیک ما و حفظ حقوق هسته‌ای ما شده باشد.
 
وی در خصوص پیامدهای سفرهای پی در پی مقامات 1+5 گفت: مسئله مهم مورد نظر اروپا توان اقتصادی ایران و موقعیت سیاسی ایران در معادلات منطقه‌ای خلیج فارس و خاورمیانه است که این مسئله باعث رفتار یکسانی در اتحادیه اروپا می‌شود.
 
معین‌آبادی در ادامه در خصوص تأثیر این سفرها در روابط اروپا و آمریکا گفت: اگرچه اروپا و آمریکا در مورد ایران سیاست یکسانی را اتخاذ می‌کنند اما این دو در حوزه اقتصادی منافع متفاوتی را دنبال می‌کنند، مثل ایجاد شغل، ایجاد امنیت، ایجاد رفاه و... است که برای اروپا و آمریکا اهمیت دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: من معتقدم از بین رفتن تحریم‌ها کلید خورده است، پس طبیعتاً می‌تواند یک رفتار متقابل اتفاق بیفتد، تعهدات ایران و طرف مقابل گام به گام دارد صورت می‌گیرد و دیگر نمی‌توان گفت تحریمی وجود دارد یا تمدید می‌شود یا به صورت جدید اضافه می‌شود ولی ما در یک رفتار متقابل باید شاهد کاهش تحریم‌ها باشیم.

وی در پایان گفت: این تحریم‌ها در طول یک شب به وجود نیامده و در طول یک شب هم از بین نخواهد رفت، بلکه در یک پروسه زمانی از بین خواهد رفت و این هم‌اکنون کلید خورده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار