معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

جبران کمبود نیرو توسط دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بهبود روند کیفی برنامه‌های پرورشی و فرهنگی مدارس در گرو جبران کمبود نیروی لازم پرورشی است که این امر به کمک دانشگاه فرهنگیان رفع می‌شود.

حمید رضا کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مربیان پرورشی و تامین نیروی انسانی لازم گفت: در حال حاضر برای رسیدن به وضعیت مطلوب 100 هزار نیروی پرورشی، کمبود مربی وجود دارد که این کمبود از طریق دانشگاهیان فرهنگیان جبران خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: این کمبود نیرو از طریق جذب دانش‌آموختگان رشته‌های مشاوره و پرورشی دانشگاه فرهنگیان رفع می‌شود. 

گفتنی است، اولین دوره دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان در سال 95 به طور رسمی وارد حرفه معلمی خواهند شد. 

کفاش در راستای تامین نیرو به این موضوع هم اشاره داشت که مسئله ردیف شغلی خالی هم عاملی تاثیر گذار در روند جذب نیروهاست .

توجه به عملکرد تخصصی مربیان 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص تخصصی عمل کردن مربیان پرورشی گفت: این مربیان از لحاظ جنبه‌های تربیتی، متخصص‌اندو  دارای و تجربیات زیادی هستند اما از لحاظ گرایش به بخش های هنری، قرآنی، مشاوره‌ای این مسئله متفاوت می‌شود. 

وی تصریح کرد: درحال حاضر بخش‌های مشاوره ای مدارس به عهده مشاوران است. در واقع مربیان پرورشی در جهت مدیریت فعالیت‌های پرورشی عمل می‌کنند و اقدامات انجام شده از سوی دانش‌آموزان را پیگیری می‌نمایند. 

گفتنی است، هم‌اکنون دانش‌آموزان مشارکت خوبی در زمینه های مختلف فرهنگی و پرورشی انجام می‌دهند و از شاخص ترین این فعالیت‌ها، برنامه‌های شورای دانش‌آموزی است که روند کیفی مطلوبی را دنبال می‌کند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۰:۰۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
با سلام به آگاهی آقای کفاش برسانید که دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری در رشته پرورشی نیرو نگرفته است و سال 95 هیچ فارغ التحصیلی نداشته در حالی که کمبود نیرو در مناطق این استان به حدی است که با سابقه 15 سال خدمت در دورترین مناطق این استان امیدی برای انتقالی برای امثال بنده حقیر امکان نداشته و مجبور به بیتوته در روستاهای هستیم که حتی آب و برق ندارد فکری برا ی ما هم بکنید با تشکر یک مربی آواره
آخرین اخبار