روبات‌‌ها برایتان غذاهای خوشمزه می‌پزند + تصاویر

نسل جدید دستگاه‌های Vending Machine قابلیت تهیه، پخت و سرو انواع غذاهای گرم را دارند و می‌توانند مانع از خوردن غذاهای فاقد ارزش تغذیه‌ای و بروز انواع بیماری در افراد در سراسر جهان شوند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خببرنگاران جوان ، زندگی صنعتی و عدم وجود وقت کافی برای آشپزی و خوردن غذا سبب شده است تا کارشناسان کشورهایی ایالات متحده، انگلستان و ژاپن دستگاه‌های Vending Machine با قابلیت ارائه غذای کامل به مشتریان را طراحی کنند.


گفتنی است، دستگاه‌های Vending Machine تا به حال در دنیا برای فروش نوشابه، شکلات و یا آب معدنی به کار رفته‌اند اما در طرح جدید کارشناسان امیدوار هستند دستگاه‌های نسل جدید بتوانند غذاهایی مانند همبرگر، خوراک مرغ، سالاد، سیب زمینی سرخ کرده و سایر مواد غذایی در وعده‌های غذایی را تهیه و به مشتری تحویل دهند.


بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان پیش بینی کرده‌اند که استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند سبب رفع مشکل خوردن مواد غذایی فست فود و تنقلات فاقد ارزش تغذیه‌ای در افراد شود.

در کشورهایی مانند ژاپن و ایالات متحده خرید مواد غذایی گرم و سرد فروخته شده از دستگا‌ه‌های Vending Machine درحال حاضر وجود دارد و افراد زیادی هر روزه از این موادغذایی استفاده می‌کنند.

علاوه بر فروش مواد غذایی آماده شده، کارشناسان در نظر دارند دستگاه‌هایی مخصوص فروش سبزی، میوه، آبمیوه‌های تازه، شیر و حتی مواد غذایی فاقد گلوتن را طراحی کرده در سطح شهرها و در اماکن مختلف نصب کنند.


درحال حاضر حدود 2000 دستگاه در کشور ایالات متحده مخصوص فروش سیب زمینی سرخ کرده، پنیر کبابی، انواع بگر و دیگر فست‌فودها همچنین لازانیا، خوراک با ادویه‌ کاری، انواع میوه و اسموتی‌های مختلف وجود دارد.


از جمله مزایای منحصر بفرد این دستگاه‌ها مدت زمان کوتاه برای تهیه و آماده سازی آن است.

کارشناسان حتی در یک طرح پیشگامانه در نظر دارند در آینده شرایط رشد مواد غذایی اولیه مانند کاهو را در این دستگاه‌ها بدون نیاز به نور خورشید و تنها از طریق لامپ‌های فلورسنت فراهم کنند تا در سالهای آتی این دستگاه‌ها نیازی به نظارت از سوی انسان ها نداشته باشند و در هر زمان بتوانند غذای سالم در اختیار مشتریان قرار دهند.

علاوه بر توانایی ساخت و تجهیز مواد غذایی اولیه و پخت آنها این دستگاه‌ها باید توانایی بسته بندی و پوشش ایمن مواد غذایی را داشته باشند و نیاز است تا تغییراتی در بدنه ظاهری آنها ایجاد شود.



انتهای پیام/

برچسب ها: روبات ، فناوری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۴
جارو برقی ها خانه را جارو می کنند . ماشین ظرفشویی ظرف می شورد . لباسشویی لباس ها رو بدون چروک می شوره . خودروها ما رو حمل می کنند . روباتها هم غذاهای خوشمزه می پزند و ما آدمها روی مبل نشسته ایم و تلویزیون تماشا می کنیم...
مریض که میشیم دیگران را متهم می کنیم..
آهای ملت ایران بلند شین چند قدم راه برین و ورزش کنید که همه ی اینها باعث شده که هنوز 40 ساله نشدیم هزار تا مریضی داریم
آخرین اخبار