پیرهادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرقت مجسمه‌های پایتخت "سازمان‌یافته" انجام می‌شود

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر با بیان اینکه سرقت‌ مجسمه های پایتخت به صورت سازمان یافته انجام می شود، گفت: مدیریت شهری، مجموعه انتظامی باید تدابیر ویژه‌ای برای حفظ و حراست از هویت تاریخی شهر داشته باشند.

سرقت مجسمه‌ها، سازمان یافته انجام گرفت
محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با بیان اینکه گزارشی از مجسمه‌های سرقتی دوره قبل ندارم، اظهار کرد: مدیریت شهری، مجموعه مدیریت انتظامی و امنیتی باید دقت لازم را در حفظ و حراست از اموال داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی که چرا با توجه به سرقت‌های قبلی، هیچ تدبیری اندیشیده نشده تصریح کرد: تعاملی با ناجا برای مراقبت‌ بیشتر صورت گرفت اما متاسفانه باز هم شاهد این اتفاق بودیم  و مسئولان امنیتی باید عوامل کار را شناسایی کنند چرا که به نظر می‌رسد این سرقت‌ها به صورت سازمان یافته انجام می شود و ناجا و آگاهی باید پیگیری کنند.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر افزود: شهرداری و ناجا باید روشی را اتخاذ کنند تا مسئله سرقت که ناامنی را برای شهر به همراه دارد برطرف شود چرا که امری مهم و قابل تامل است.

عضو پارلمان با اشاره به اهمیت ابعاد سرقت مجسمه‌ها تاکید کرد: ابعاد مالی ، امنیت و معنوی که البته بعد معنوی از اهمیت بیشتری برخوردار است موجب می‌شود تا با دقت نظر بیشتر به آن پرداخته شود، چه بسا که هویت تاریخی مورد سرقت قرار گرفته است.

پیرهادی با اشاره به نقش مدیریتی شهری، دستگاه‌های انتظامی و ناظران عمومی عنوان کرد: نقش مهم مدیریت شهری، دستگاه های انتظامی و نظامی قابل انتظار نیست اما شهروندان بیشتر به عنوان ناظر عمومی می توانند به این مسئله توجه کنند و مانع رخداد چنین حوادثی با اطلاع رسانی به هنگام باشد.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار