اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور سه چهره برجسته اصولگرا در جلسات همفکری، نشانگر اراده جدی این طیف برای دستیابی وحدت است

یک عضو حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه تداوم جلسات همفکری اصولگرایان برای دستیابی به وحدت نشان می‌دهد این امر در جریان اصولگرایی بدون چالش نیست، گفت: حضور سه چهره برجسته اصولگرایی در این نشستها نشان از اراده جدی این طیف برای دستیابی وحدت دارد.

محمدمهدی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عدم شباهت شرایط انتخابات مجلس دهم به انتخاباتهای ادوار مجلس گذشته اظهار داشت: قطعا و با توجه به راهبرد گروهها برای انتخابات اسفند 94، رقابت‌های متفاوتی را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه جبهه‌های مقابل اصولگرایان برای حضور در مجلس دهم، اتحاد استراتژیکی را با یکدیگر شکل خواهند داد، ادامه داد: گروه‌هایی که به لحاظ ریشه و تفکر ، دچار تضادهای جدی با یکدیگر هستند حتی در صورت ائتلاف و اتحاد نمی‌توانند در جایگاه نمایندگان مجلس، این اتحاد خودشان را تداوم بخشند.

اسلامی با بیان اینکه در سه دوره متوالی، اصولگراها برای حضور در مجلس رأی قاطع را از مردم کسب کردند و فضای غالب بر مجلس شورای اسلامی اصولگرا بود، افزود: با این حال به نظر می‌رسد اصولگرایان برای این دوره مجلس، نیازمند صدای واحد هستند لذا وحدت عملی را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیر مؤسسه مطبوعاتی "شما" با بیان اینکه احتمال حضور رقبای جریان اصولگرایی با یک  فهرست واحد در انتخابات اسفند 94 بسیار بالا است، تأکید کرد: با توجه به روند برگزاری جلسات وحدت، امید است که اصولگرایان رقابت‌های درونی خودشان را کنار بگذارند و با مکانیزم وحدت‌گرایانه بهتری درعرصه رقابتهای انتخاباتی حضور داشته باشند.

اسلامی اظهار داشت: تاکنون جلسات متعددی بین ارکان اصولگرایی برای شکل‌گیری وحدت حقیقی برگزار و در این جلسات همواره امید ما برای دستیابی به وحدت افزون تر شده است، گرچه تداوم این جلسات و طولانی شدن آن‌ها نشان می‌دهد که این وحدت بدون چالش نیست و شرایط خاص خودش را دارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه هدف از این وحدت، صیانت از آرمان‌های چهارگانه اصولگرایان با وجود گرایش‌های مختلف فکری است، ادامه داد: برخی از این گرایش‌ها در دوره گذشته رقابت‌های جدی داشتند اما اکنون دور یک میز گرد هم آمده‌اند و به گفت‌وگو می‌پردازند.

وی با بیان اینکه تازه‌ترین نماد ائتلاف میان اصولگرایان، حضور سه چهره برجسته اصولگرایی در اجلاس دبیران استان‌های حزب مؤتلفه است، خاطرنشان کرد: این حضور و مباحث مطرح شده در داخل جلسه نشان می‌دهد که اراده جدی برای وحدت اصولگرایان شکل گرفته است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور در اسفند ۱۳۹۴ و اردیبهشت ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید تعداد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ۳۱۰ نفر یا بیشتر افزایش یابد چرا که می‌بایست در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۰-۹۱)، بیست نفر به تعداد نمایندگان افزوده می‌شد که در آن دوره لایحه افزودن بیست نماینده به تعداد نمایندگان فعلی از طرف دولت دهم به مجلس هشتم ارائه نشد به همین خاطر باید در این دوره، تعداد نمایندگان بیست نفر افزایش یابد.

مرحلهٔ نخست این انتخابات با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار