بیرانوند در نطق میان دستور:

اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی بر جای خود باقی بماند

نماینده بروجرد گفت: ما ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم نظارت و دسترسی دشمنان بر مراکز نظامی مخدوش شود. همچنین اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی بر جای خود باقی بماند و تکالیف غیرقابل بازگشت بر گرده مردم تحمیل شود.

اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی بر جای خود بماندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز خود در ابتدا خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی، من مانند شما یک ایرانی هستم، از شما می‌پرسم مگر متن انگلیسی توافق سند مقدس است که با کنایه ایرانی بودن منتقدین را مورد خدشه قرار می‌دهید.

وی افزود: آنچه که اصلاً‌ ایرانی نیست متن توافق است، این متن آمریکایی و انگلیسی است، ‌محصول تفکر ایرانی صادق و به دنبال تحقق عدالت است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توافقنامه وین را پر از گردنه و کمین‌گاه خطرناک است، آقای روحانی این متن را کمی ایرانی می‌کردید شما مرتباً‌ عجله می‌کنید.در 100 روز اول که کار را به توافق کشاندید و طرف مقابل از این تعجیل شما سوءاستفاده کرد، ‌هر آنچه خواست در آن متن کوتاه گنجانید. دیدید که لوزان اسیر ژنو بود.

وی با اشاره به اینکه فکت‌شیت آمریکایی لوزان عیناً ‌در وین عملیاتی شد گفت: شما حقوقدان هستید و نباید عجله کنید. بگذارید توافق چکش بخورد و مراحل قانونی خود را طی کند. بنده دولت خونریز آمریکا را ام‌الفساد قرن می‌دانم، کسانی در عمل و گفتار خود تجدید نظر کنند که رئیس‌جمهور خونریز آمریکا را باهوش و مؤدب خواندند.

بیرانوند ادامه داد: ما هیچ‌گاه برای حریف کف و هورا نمی‌کشیم اتفاقاً‌ جرم ما همین است که فریب لبخند دشمن را نخوردیم و می‌گوییم در توافقات منافع شیطان بیشتر از منافع ملت ایران رعایت نشود، راستی مگر ما یک طرف توافق نبودیم پس چرا متن ایرانی نیست؟

وی تاکید کرد: ما ایرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم تحمیل‌های آمریکا از این پس توسط نهادهای بین‌المللی پیاده شود و امنیت کشورمان با بازرسی، نظارت و دسترسی دشمنان بر مراکز نظامی مخدوش شود. همچنین اجازه نمی‌دهیم تحریم‌های ظالمانه با شعبده‌بازی بر جای خود باقی بماند و تکالیف غیرقابل بازگشت بر گرده مردم تحمیل شود.

این نماینده مجلس نهم اظهار داشت: مگر شما برای رفع تحریم‌ها مذاکره نکردید؟ چرا رفع تحریم‌ها تا این مقدار اما و اگر و راستی آزمایی دارد؛ آیا ترور دانشمندان هسته‌ای بازگشت‌پذیر بود؟

وی گفت: وحدت حول حبل‌المتین الهی،‌ اوامر رهبری و منافع ملی امری واجب است اما وحدت حول حبل‌التوافق دیگر چه صیغه‌ای است؛ آیا انتظار دارید ثناگوی توافقی باشیم که بخش اعظم آن حاصل دیکته 1+5 است و از چیزی کورکورانه حمایت کنیم که از متن و ضمائم آشکار و پنهان آن اطلاع کافی نداریم؟ از کجا بدانیم چگونه اجازه بازرسی از پارچین را داده‌اید. مگر این جزو خطوط قرمز ما نبود.

بیرانوند تصریح کرد: آیا می‌توانید اثبات کنید که همه خطوط قرمز کشورمان رعایت شده است و یک توافق خوب است؛ 10 و 25 سال یک عمر است آن موقع شما کجا هستید که پاسخگوی بد عهدی آمریکا باشید، چطور است داده‌های ما همه نقد است و ستانده‌های ما همه حواله به آینده دارد، راستی تحریم‌ها کی و چگونه رفع می‌شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید بوسیله توافق منافع ملت‌ را حفظ کنید صراحتاً‌ با کنایه به منتقدین و دلسوزان حمله نکنید، با صدور بخشنامه وزارتی جلوی نقدها را نگیرید و برای تجلیل از توافقنامه مراسم عروسی برگزار نکنید. اینکه سعی می‌کنید توافقنامه نقد نشود به منطق مذاکرات و نتایج آن آسیب جدی ‌می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار