زرافشان: دریافت کمک‌های مردمی بعد از ثبت نام مانعی ندارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: چنانچه کمک‌های مردمی با میل والدین انجام شود بلامانع است و در روند بهبود کیفیت تعلیم و تربیت کمک کنند خواهد بود.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص انواع وجوه دریافتی از دانش‌آموزان گفت: دریافت وجوه نقدی با عناوین مختلفی انجام می‌شود. از جمله این موارد اردوها و فعالیت‌های فوق برنامه است و یا با عنوان دیگری مانند مشارکت‌های مردمی هم مدارس به اخذ وجه اقدام می‌کنند. 

وی در ادامه افزود: چنانچه اخذ وجوه نقدی در قالب دستورالعمل ها و ضوابط تعیین شده و بدون اجبار باشد مشکلی ندارد. به عنوان مثال کمک به مدرسه چنانچه با خواست خانواده و برای بهبود شرایط مدرسه پرداخت شود بلامانع است اما در صورتی که هنگام ثبت نام، به عنوان ثبت و یا کمک به مدرسه اما اجباری وجه دریافت شود، قطعا با برخورد ناظرین آموزش و پرورش همراه خواهد بود. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش درباره کمک به مدرسه خاطر نشان کرد: در ایام تابستان به هیچ وجه نباید وجهی اخذ شود، و انجام این عمل بعد از ارائه گزارش عملکرد انجمن اولیا و مربیان و بررسی نیازهای مدرسه مشکلی ندارد‌. 

وی گفت: تلاش‌های مدیران و مسئولان مدرسه قطعا برای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت است و در صورتی که این مهم به درستی تحقق پیدا کند، بهتر است خانواده‌ها در کمک به مدرسه، شرکت کنند. 

زرافشان تصریح کرد: تمامی وجوه مدارس باید از طریق حساب بانکی دریافت شود و دریافت از راه‌ پایانه‌های پرداخت ممنوع است.

وی در خصوص تعداد ثبت نام شدگان مدارس هم گفت: در مجموع تا کنون ده میلیون و چهارصد و هفده هزار و سی و سه نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد شش میلیون و 568 هزار و 108 نفر در مقطع ابتدایی، دو میلیون و 347 هزار و 743 نفر در مقطع متوسطه اول، یک میلیون و 401 هزار و 933 نفر در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده‌اند. 

زرافشان خاطر نشان کرد: برخی از دانش‌آموزان هم به دلیل تغییر مقطع، فرآیند انتخاب رشته، طرح سنجش سلامت هنوز اقدام به ثبت نام نکرده‌اند. 

گفتنی است ثبت نام تا 15 مرداد ماه ادامه دارد. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار