بعد از «گوش الاغی»؛ «چال گونه» هم آمد! + عکس

امروزه تَب مُدگرایی در ایران، به خصوص در شهرهای بزرگ، به دغدغه برخی از جوانان ما تبدیل شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آخرین نیوز:  امروزه تَب مُدگرایی در ایران، به خصوص در شهرهای بزرگ، به دغدغه برخی از جوانان ما تبدیل شده است.
در گذشته این دقدقه ها بیشتر در مدل مو، مارک لباس، ساعت و زیورآلات خلاصه می شد؛ اما امروزه عمل های زیبایی، مُد شده و خواب و خوراک را از برخی جوانان ایرانی گرفته است!
پیشتر، همین عمل های زیبایی هم در عمل بینی (به صورت سربالا!)، گذاشتن گونه و از این دست، خلاصه و مُد شده بود، اما امروزه عمل «گوش الاغی»، «زبان ماری» و «فک سگی» مُد شده است!


بعد از «گوش الاغی»؛ «چال گونه» هم آمد! + عکس


بزرگی در مورد «گوش الاغی» می گفت: "خَریّت را می توان با رفتار هم نشان داد و هیچ نیازی به عمل مربوطه نیست! "
با این روند پیشرفتی که این گونه از عمل ها دارند، ترس ما این است که برخی جوانان در آینده، شبیه «زامبی»ها باشند تا انسان!
چال گونه یا چال خنده!
اما در جدیدترین مُد ظهور کرده که با یک جستجوی کوچک در اینترنت بسیاری از مراکز مشاوره آن هم یافت می شود، عمل زیبایی "چال گونه یا چال خنده" می باشد!
"چال گونه یا چال خنده" فقط در موقع حرکت صورت و یا هنگام خندیدن نمایان می شود، که بسیاری از مردم به صورت مادرزاد، در یکطرف یا دوطرف لُپ خود این چال را دارند.
یکی از مشاوره دهندگان برای این نوع از عمل زیبایی، به دختران جوان در سایت خود آورده است:
«از بارزترین شاخص های زیبایی صورت به هنگام خنده و ملاحت صورت می باشد که مورد علاقه دختران جوان می باشد و به راحتی می توان با یک عمل جراحی سرپایی به آن دست پیدا کرد. افرادی که متقاضی این جراحی می باشند باید بدانند، چال گونه فرو رفتگی کوچکی است که حدود 3 سانتی متر از گوشه دهان و حدود 6 سانتی متر از گوشه خارجی چشم همان سمت قرار گرفته است و در حالت خندیدن و صحبت کردن می تواند جلوه گر باشد.»
همچنین این مشاوره دهنده می گوید: چال گونه می تواند در یک طرف یا دو طرف صورت ظاهر شود که بر حسب سلیقه بیمار انتخاب می شود.

بعد از «گوش الاغی»؛ «چال گونه» هم آمد! + عکس

یک مشاوره دهنده دیگر که گویا مطبش در فرمانیه تهران است، برای ترغیب جوانان اینگونه استدلال کرده است:
«بر اساس اعتقادات سنتی مردم آسیا، وجود یک زنخدان یا چال خنده در صورت فرد نشان دهنده طالع و بخت و اقبال زیاد فرد است، در حالی که در فرهنگ غرب به این موضوع به عنوان زیبایی و یک ویژگی منحصر به فرد نگاه می شود».
گفتنی است این عمل جراحی پلاستیک که تحت بی هوشی موضعی انجام می شود برای هر طرف صورت حدود یک میلیون تومان آب می خورد!
علت چال خنده مادرزاد و طبیعی جیست؟
اما در حالت طبیعی، علت اینکه چرا برخی از افراد چال خنده دارند، وجود شکل خاص و غیر طبیعی یک عضله صورت می باشد. این عضله که بنام زایگوماتیک ماژور نامیده میشود بطور طبیعی از یکطرف به استخوان گونه متصل است و از سمت دیگر به گوشه لب متصل می باشد.
در افرادیکه چال خنده دارند عضله زایگوماتیک ماژور دو تنه دارد به عبارت دیگر عضله از طرفی که به گونه متصل است طبیعی می باشد ولی در سمت مقابل که به گوشه لب متصل می گردد دو سر دارد یک سر بجای طبیعی آن یعنی گوشه لب متصل میگردد ولی سر اضافی به بافت نرم مجاور گوشه لب متصل است لذا در هنگام انقباض عضله سری که به گوشه لب متصل است لب را می کشد و به حالت لبخند در می آورد و سر دوم ( سراضافی ) که به بافت نرم متصل به پوست وصل است , با کشیدن پوست باعث ایجاد چال میشود که اصطلاحا" به آن چال خنده گفته میشود.
این صفت از لحاظ ژنیتیکی غالب بحساب می آید یعنی اگر یکی از والدین چال خنده داشته باشند شانس اینکه فرزندان آنان نیز چال خنده داشته باشند زیاد است. چال خنده با افزایش سن گودیش کمتر میشود بطوریکه در سنین بالا از بین می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
واقعا که این چکارهایی که این افراد انجام میدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۶
اعتماد به نفسشون خیلی پایین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
واقعا اون بزرگی که در مورد گوش خر و الاغ حرف زده ،واقعا بزرگ بوده واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۴
وقتی یک شخص حاضر است شکل خود را شبیه حیوانات در بیارد چه توقعی دارید اینها بی هویت هایی هستند که با این کارها می خواهند هویت بسازند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۴
خوب الاغ هایی هستن نیاز به شفا ندارن
-
بهزاد
۰۹:۰۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
وقتی ازخودبیگانه میشوند!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۵۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۴
آمین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
خدا همه بیماران روانی را شفا دهد
آخرین اخبار