افضلی‌فرد:

گزارش فساد فوتبال در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش پرونده فساد در فوتبال به اتفاق آراء به تصویب رسید و قرار است بعد از خلاصه شدن به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود.

گزارش خلاصه شده پرونده فساد در فوتبال؛ در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود
افضلی‌فرد، در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: گزارش پرونده فساد در فوتبال 70 صفحه‌ای قرار است حدود 10 صفحه‌اش کم و بعد به هیئت رئیسه مجلس ارائه شود تا در صحن علنی مجلس قرائت شود.

افضلی‌فرد در ادامه عنوان کرد: به هر حال این گزارش به هیئت رئیسه مجلس داده می‌شود تا طبق آیین نامه داخلی در اولین جلسه در دستور کار قرار بگیرد، همچنین برخی از مواقع هیئت رئیسه برخلاف آیین‌نامه عمل کرده و در قرائت گزارش تعلل می‌کند که باید هیئت رئیسه این نقطه ضعفش را برطرف کند.

وی تصریح کرد: بررسی پرونده فساد در فوتبال در نیمه دوم سال 92 آغاز شد و تقریباً دو سال طول کشید تا نتیجه‌گیری شود به هر حال از همان سال 92 شکایت‌ها در زمینه فوتبال دریافت شد. از نهادهای مختلف اعم از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، داوران، مربیان، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، سازمان بازرسی کل کشور دعوت به عمل آمد تا نظراتشان را در مورد فساد در فوتبال بیان کنند.

وی در ادامه بیان کرد: بر این اساس همه اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی در وجود فساد در فوتبال متفق‌القول بودند، اما شدت و ضعف در نظراتشان وجود داشت.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اساسنامه غیرقانونی مبنای عمل فدراسیون فوتبال قرار گرفته است، با اینکه این اساسنامه به تصویب هیئت رئیسه و فیفا رسید، اما بعد از تغییر و اصلاح، اساسنامه به تصویب فیفا نرسید و مسئولان فوتبال طبق سلیقه خودشان عمل کردند.

افضلی‌فرد تصریح کرد: کمیته استیناف با اینکه 5 نفر عضو دارد، اما برخی از اوقات با یک نفر اداره می‌شود که تحصیلات حقوقی هم ندارد، همچنین موقعی که ترکیب کمیته استیناف کامل بود، در اجرای آراء تعلل و سهل‌انگاری صورت می‌گرفت، همین موضوع باعث می‌شد که بر روی سرنوشت تیم‌ها تأثیر منفی بگذارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار کرد: ضعف قانون در قوه قضائیه، عدم شفافیت مالی، استفاده از افراد غیرمتخصص در فوتبال موضوعاتی بود که در گزارش پرونده فساد در فوتبال آورده شده است.

وی بیان کرد: با اینکه فشارهای زیادی نسبت به عدم رسیدگی کارت‌های پایان خدمت بر ما وارد شد، اما به این فشارها توجهی نکردیم و نظر خود را بیان کردیم. به هر حال فوتبالیست‌ها همانند دیگر جوان‌ها باید به خدمت سربازی بروند و از رانت نباید استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود همه فشارهای وارده مبنی بر مختومه شدن پرونده فساد در فوتبال، ما این پرونده را بررسی و تصویب کردیم، بر این اساس قرار است بخشی از آن در صحن علنی مجلس قرائت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۶:۰۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
فوتبال ما میتونه بیشرفت کنه فقط باید مدیریت بشه!
Iran (Islamic Republic of)
هو الوکیل
۱۵:۱۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
بنظرتون نتیجه این تحقیق و تفحص ها و قرائت گزارشها چیه؟
آخرین اخبار