بهمن‌ دان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«معمای شاه» اثری مفید برای آیندگان خواهد بود

سریال «معمای شاه» می‌تواند مثل کتابی در آرشیو آثار باقی‌ بماند و برای نسل‌های آینده مفید واقع شود.

بهمن‌ دان بازیگر سینما و سریال‌های تلویزیونی در خصوص حضور خود رد مجموعه تلویزیون «معمای شاه» و نقش خود در آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سریال «معمای شاه» نقش حسنعلی منصور، نخست‌وزیر شاه را ایفا می‌کنم. کسی که برای تصویب نهایی «کاپیتولاسیون» و رسیدن آن به مجلس اصرار فراوانی داشت. با توجه به اینکه حضرت امام (ره) در صحبتهای خود مردم را از چگونگی و پیامدهای «کاپیتولاسیون» هوشیار کرد. این مسئله یکی از عوامل بود که مسبب ورود منصور به داستان شد تا جایی که لایحه «کاپیتولاسیون» به تصویب مجلس شورای ملی و سنا رسید. همچنین حسنعلی منصور عامل تبعید امام در سال 1343 به ترکیه نیز بود.

وی بیان کرد: کار من در این مجموعه از اسفند 91 آغاز و تا سال گذشته به‌ صورت پراکنده با گروه همکاری داشتم. موضوع اصلی این سریال راجع‌ به خاندان سلطنتی و دوران حکومت پهلوی تا زمان انقلاب و وقایع آن دوره است. در واقع این سریال برگی از تاریخ معاصر ایران ورق می‌زند.

بازیگر سریال «زیرزمین» اظهار داشت: مجموعه‌های تاریخی مانند «معمای شاه» می‌تواند مثل کتابی در آرشیو آثار باقی بمانند. همانطور که هنگام تماشای کارهای مربوط به زمان قاجار به دلیل دیدن لباس‌ها، دکور، دیالوگ‌ها و... و دارا بودن ویژگی‌های خاص احساس لذت می‌کنیم، «معمای شاه» نیز می‌تواند برای آیندگان مفید باشد.

دان عنوان کرد: بهتر است در پی آموزش قوانین جامعه مدنی بوده و با گنجاندن آنها در این سریال‌ها و نمایش آنها از وقوع جرایم به میزان زیادی جلوگیری شود. هر اتفاقاتی که در زمینه فیلمسازی رخ می‌دهد، مسئله‌ای اصلی است که باید مدنظر قرار گیرد.دباید بگویم من ساخت کارهای آموزشی مربوط به فرهنگ‌سازی را ترجیح می دهم.

وی تصریح کرد: مخاطبان ما با کارهای تاریخی که از تلویزیون پخش می‌شوند ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و این به دلیل لوکیشن‌های جدید مانند کاخ‌ها و بناها و همچنین جذابیت‌های بصری و رنگ لعاب خوبی است که برای مخاطب جالب خواهد بود.

دان بیان کرد: اگر در ساخت کارهای تاریخی به سوی قصص قرآنی برویم بهتر و راحت‌تر بوده و تأثیر‌گذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. البته در ساخت اینگونه مجموعه‌ها نیز سلیقه اشخاص تأثیر بسزایی دارد و بهتر است که واقعیت‌ها به تصویر کشیده شده و از نظر تصویری و آموزشگاهی همه چیز درست بیان شود تا یادگیری نیز در کنار آن بوجود آید.

وی در خصوص خواننده تیتراژ «معمای شاه» اظهار داشت: سالار عقیلی سلیقه کارگردان این مجموعه بوده است. من هم به آثار ملی و وطنی علاقه‌مندم و می‌توانم بگویم انتخاب صدای سالار عقیلی درست و بجا بوده است.

دان در پایان گفت: امیدوارم در کارهایی که ساخته می‌شوند بحث‌های آموزشی و پیشگیری را بگنجانیم و قوانین جامعه‌ مدنی را به مردم بیاموزیم  و آنها را آگاه کرده تا در نهایت جامعه‌ای شادتر و بهتر را شاهد باشیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.