در معاملات 5 مرداد ماه؛

بی توجهی حافظ به معجزه مذاکرات/ شاخص از نیمه کانال 66 هزار واحدی سقوط کرد

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 536 واحد افت کرد و در کانال 66 هزار و 441 واحدی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علت اینکه بازار ما نتوانست بعد از توافق حرکت کند به کمبود نقدینگی باز می‌گردد و تا زمان تامین منابع مالی شرایط بازار سرمایه به همین منوال ادامه خواهد داشت.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 536  واحد افت کرد و در کانال 66 هزار و 441 واحدی متوقف شد. 

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 490 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به  یک میلیارد و 98 میلیون و 924هزار ریال رسید و در 35 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ کلیه نمادهای وتجارت، رمپنا، وکار، وبصادر، اخابر، خساپا، شخارک با سیر نزولی به کار خود پایان دادند.

نمادهای پر بیننده معاملات امروز نمادهای پارس خودرو، ایران خودرو، گروه بهمن، پتروشیمی مبین، بانک صادرات ایران، س.نفت و گاز پتروشیمی تامین، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاهش ارزش را تجربه کردند.


شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 214 واحدی به 26 هزار و 526 واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با کاهش 58 واحدی به 10 هزار و 182 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با ریزش 50 واحدی به 8 هزار و 731 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند منفی 790 واحدی به 75 هزار و 529 واحد، شاخص بازار اول با روند نزولی 501 واحدی به 47 هزار و 644 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند نزولی 419  واحدی به 138 هزار و 914 واحد رسید.

به گفته برخی کارشناسان بازارسرمایه زمانی که حداکثر سه هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه ورود کند، چشم انداز مثبتی وجود خواهد داشت. نرخ فولاد شرایطی ایجاد کرد که هنوز بعد از چهار ماه این نرخ و معادله مالیاتی آن هنوز مشخص نشده است. برآورد این است که تا پایان امسال شاخص به بالای 75 هزار واحد رشد پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيدمحسن
۱۹:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
سرمايه گذاردرتوليدنيست وترجيح ميدهدپولى كه دستش ميرسدراخرج كندودخل وخرج شركت هاى بورسى مبتنى برصرفه جويى نيست درواقع سهم شركت بورسى درحال ذوب شدن قيمت ناشى ازذوب شدن چرخه نقدينگى است
آخرین اخبار