رئیس اداره سلامت مادران و نوزادان وزارت بهداشت:

19 مورد مرگ و میر مادران ناشی از زایمان در سال 93

مرگ و میر مادران ناشی از زایمان 19 مورد به ازای هر 100 هزار تولد بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانترکستانی رئیس اداره سلامت مادران و نوزادان وزارت بهداشت در همایش تقدیر از مجریان برتر ارتقا سلامت مادر و نوزاد و ترویج زایمان طبیعی که امروز در سالن همایشهای رازی در حال برگزاری است گفت: تعداد مرگ مادران ناشی از زایمان در سال 92 ، 293 مورد بوده است این رقم در سال 92 نیز 291 مورد گزارش شده بوده که البته این آمار را باید با نسبت توالید مقایسه کرد.

وی ادامه داد: موالید در سال 93 یک میلیون و 534 هزار و 539 مورد بوده است و درسال 92( 471) هزار و 834 مورد بوده است.

ترکستانی در خصوص مرگ و میر نوزادان عنوان کرد: آمار مرگ و میر نوزادان تغییر چندانی نکرده است اما مرگ و میر مادران در سال 92 ،19.7 درصد بوده است که این آمار در سال 93 به 19 مورد در هر 100 هزار تولد گزارش شده است. 

وی افزود: از این تعداد مرگ و میر یک درصد آن برای مادران کمتر از 18 ، 26 درصد آن برای مادران بالای 35 سال ، 25 درصد در بارداری اول و 21 درصد در بارداری پنجم به بعد بوده است. 

رئیس اداره سلامت مادران و نوزادان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:در 62 درصد موارد مرگ و میر مادران مراقبت‌های پیش از بارداری وجود نداشته است که نشان از ضعف ما در این بخش می‌باشد، بنابراین مراقبت‌های پیش از بارداری باید تقویت شود.

وی همچنین اضافه کرد: میزان سزارین در ایران در سال 92 ، 56 درصد و در سال 93 ، 51 درصد گزارش شده است. 

ترکستانی همچنین در مورد زمان مرگ و میرهای ناشی ‌از زایمان بیان کرد: 27 درصد آنها در زمان بارداری است، دو درصد در زمان زایمان، 28 درصد در 24 ساعت اول بوده است.

وی در مورد محل‌مرگ و میرها نیز بیان کرد: 4 درصد از این مرگ و میرها در منزل ، یک درصد در زمان تسهیلات زایمانی و 95 درصد در بیمارستان برای زایمان بوده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: زایمان ، مرگ ، سزارین ، بارداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
19 درصد غلطه. درستش 19 صدم درصده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۴
19 درصد غلطه. درستش 19 صدم درصده
آخرین اخبار