شیراز؛

رويكرد علمي پليس نتيجه بهتري در ايجاد امنيت داشته است

فرمانده انتظامي استان فارس در نشست هم انديشي پليس با بنياد نخبگان اين استان گفت: امروز در دنيا قلدري، زور و اسلحه جواب نمي دهد و رويكرد علمي پليس نتيجه بهتري در ايجاد امنيت داشته است.‌

رويكرد علمي پليس نتيجه بهتري در ايجاد امنيت داشته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار "احمدعلی گودرزی" در این نشست، گفت: یكی از دلیل ترس استكبار جهانی از كشور ما وجود نخبگانی است كه دل در گرو كشور بسته و همه فكر و ذكرشان این است كه می خواهند به پیشرفت كشور كمك كنند.

وی ادامه داد: از آنجا كه پلیس رویكرد علمی را در دستور كار خود قرار داده است، تعامل با نخبگان و استفاده از نظرات این عزیزان در تجهیز پلیس به علم روز ضروری است و نیروی انتظامی در راستای سرعت بخشیدن به پیشرفت های علمی، آماده استفاده از نظرات و اندوخته های علمی نخبگان است.

فرمانده انتظامی فارس با اشاره به تاثیر بسزای علم در كشف سریع جرائم گفت: در كشور های پیشرفته جرائم خشن 65 تا 70 درصد كشف می شود اما با رویكرد علمی پلیس، در استان فارس 90 درصد جرائم خشن كشف شده است و این موضوع بیانگر این است كه رویكرد علمی می تواند در ارتقاء امنیت كمك قابل ملاحظه ای داشته باشد.

سردار "گودرزی" یكی دیگر از رویكردهای علمی در نیروی انتظامی را اجرای طرح "مكنا" یا مدیرت كیفیت ناجا عنوان كرد و گفت: با اجرای این طرح كه از پارسال با جدیت در یكصد كلانتری و پاسگاه انتظامی استان فارس اجرا شد،‌ آستانه تحمل كاركنان افزایش یافت،‌ مراكز مشاوره راه اندازی و بهسازی شد كه در این مراكز از ارجاع 1400 پرونده به دستگاه قضائی جلوگیری به عمل آمد،‌ حقوق شهروندی بیش از پیش رعایت شد، ضرب و جرح 56 درصد كاهش و در نتیجه رضایتمندی مردم از عمكرد پلیس افزایش یافت.

وی ابتكار و خلاقیت، كارگروه تخصصی، تولید علم پلیسی، ایده های نو در بحث پیشگیری از جرائم، بالا بردن آستانه تحمل و آموزش كاركنان را از انتظارات نیروی انتظامی در استان فارس از نخبگان این استان عنوان كرد و افزود: پلیس از طرح های نخبگان و حتی سربازانی كه طرح های كاربردی می دهند حمایت می كند.

در ادامه این نشست هم اندیشی دكتر "حاجیان" عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با بیان اینكه یكی از مباحث مهم و اساسی كشور بحث كارآمدی نظام است،‌ اظهار كرد: بحث توسعه به عنوان یك موضوع اساسی در كشور مطرح است و ما توسعه را یك امر سخت افزاری تصور كرده ایم‌، اما مهمترین نرم افزار، نیروی انسانی و منابع انسانی است.

عضو شورای پژوهش فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: تربیت نیروی كارآمد می تواند به آینده نظام كمك كند زیرا بهترین ثروت، ثروت فكری است بنابراین توجه به نخبگان، توجه به امروز و آینده كشور است.وی بیان كرد: نهاد اجتماعی نیروی انتظامی به سمت پلیس دانش بنیان می رود و به طور وسیع وارد این عرصه شده است و انتشار بیش از 40 نشریه، وارد شدن به حوزه های كتب و جنبه های مختلف علمی، وجود دانشگاه ها تا مقطع تحصیلی دكترا، وجود اتاق فكر،‌ تعاملات بسیار خوب بین اساتید دانشگاه با ناجا و وجود فرماندهانی همانند سردار "مویدی"، سردار "سجادیان" و سردار "گودرزی" كه همه چهره های علمی هستند، ‌نشان از رویكرد علمی پلیس در جامعه است.

دكتر "شریف" رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز از دیگر سخنرانان این نشست هم اندیشی بود كه ضمن تقدیر از رویكرد علمی پلیس فارس گفت: شناسایی استعداد ها و بكارگیری این استعداد ها از وظایف بنیاد نخبگان است و بعد از تهران بیشترین تعداد نخبگان در فارس وجود دارد.

وی افزود: در فارس به دلیل این توانمندی علمی، كارخانه های بزرگی می توانند تاسیس شوند و با شكل گیری كارگروه های تخصصی، به كمك خود مسئولان و نخبگان برخی مشكلات مانند ایجاد اشتغال و ... حل شوند.

رئیس بنیاد نخبگان فارس از آمادگی همكاری این بنیاد با نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بنیاد نخبگان می تواند در همه زمینه ها علمی از جمله برگزاری همایش ها، طرح های تحقیقاتی در قالب جشنواره ها مثل ترافیك و ... با نیروی انتظامی همكاری كند.

گفتنی است در پایان این نشست هم اندیشی تفاهم نامه ای در خصوص همكاری و تعامل علمی بین پلیس و بنیاد نخبگان فارس در خصوص معرفی نخبگان جهت حضور در اتاق های فکر، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مورد نیاز پلیس فارس، معرفی نخبگان جهت مشارکت در انجام پژوهش های مورد نیاز، همكاری در جهت كاربردی كردن تحقیقات و قابل استفاده کردن طرح های خاتمه یافته پژوهشی، فراهم ساختن امكان بازدید از مراكز و واحد های انتظامی و استفاده كارشناسان در زمینه كتابخانه ای، اسناد، مدارك و اطلاعات علمی پژوهشی، همكاری در زمینه حوزه مطالعات جغرافیایی انتظامی استان، استفاده از ظرفیت نخبگان استان در راستای حل چالش ها،‌ زمینه سازی جهت استفاده از اختراعات کاربردی در زمینه فعالیت های پلیس، استفاده از پتانسیل نخبگان و استعدادهای برتر در مراکز تحقیقاتی فرماندهی، همکاری در برگزاری برنامه های مشترک مانند کارگاه های آموزشی، جشنواره ایده های برتر و ... امضا شد.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: رویکرد ، علمی ، پلیس ، امنیت ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.