کابوس‌های وحشتناک تل‌آویو و هم‌دستان؛

زاویه‌دار شدن منافع ملی و اقتصادی اسرائیل و آمریکا/ دهن‌کجی کنگره به مدریت جهانی با بلوف سیاسی

اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی برای مقابله با توافق هسته‌ای و دامن زدن به پروژه ایران هراسی به گونه‌ای است که موجب انزوا و مورد سرزنش قرار گرفتن این رژیم شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی برای مقابله با توافق برنامه هسته‌ای ایران و توسل آنها به ابزارهای گوناگون و عموما بی‌اثر برای جلوگیری از این توافق، به گونه‌ای است که می‌توان گفت با مخالفت اسرائیل با توافق، انزوا و مورد سرزنش قرار گرفتن این رژیم کلید خورده است. به‌عبارت دیگر اسرائیل با مخالفت پیرامون این توافق، قصد دارد به پروژه ایران‌هراسی خود دامن زده و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان بزرگترین خطر در سطح منطقه و جهان مطرح کند. 


* ماجرای گره زدن رفع تحریم‌های ضد ایرانی به شناسایی حق بقای رژیم صهیونیستی

 
 

نمایندگان مجلس سنا طرح سناتور "کروز " نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر گره زدن رفع تحریم‌های ضد ایرانی به شناسایی حق بقای رژیم صهیونیستی، را رد کردند. طرح پیشنهادی کروز خواستار آن بود که "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا تا قبل از به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط ایران و آزادی اتباع آمریکایی محکوم شده در دادگاه‌های ایران قادر به رفع تحریم‌ها نباشد. اما پس از رای‌گیری، این طرح با مخالفت اکثریت روبرو شده و خارج از دستور تشخیص داده شد.

* در صورت بلوکه کردن توافق از سوی کنگره، اسرائیل منزوی‌تر خواهد شد

 
 

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر کنگره توافق هسته‌ای با ایران را بلوکه کند، اسرائیل مورد سرزنش قرار گرفته و نتیجه این است که اسرائیل منزوی‌تر خواهد شد. یک مقام اسرائیلی در پاسخ به این اظهارات، تاکید کرد که این رژیم به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد و تسلیم فشارها برای توقف اعتراض به این توافق نمی‌شود. این مقام صهیونیستی افزود کنگره آمریکا براساس منافع این کشور تصمیم ‌گیری خواهد کرد که این منافع، مدنظر داشتن متحدان آمریکا را نیز دربر می‌گیرد و توافق با ایران تهدید مستقیمی برای امنیت اسرائیل قلمداد می‌شود.


 

در ادامه مخالفت‌های برخی سناتورهای کنگره از توافق هسته‌ای با ایران، مایک هاکبی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تصریح کرد؛ "باراک اوباما" سست‌ترین سیاست خارجی را در تاریخ آمریکا داشته است و به گونه‌ای ساده‌لوحانه، به ایران اعتماد می‌کند. وی همچنین توافق هسته‌ای با ایران را "احمقانه‌ترین چیز" خواند. این نامزد جمهوریخواه، ایران را با یک "مار" مقایسه کرد که نمی‌توان به آن اعتماد کرد و این‌که باید این "مار" را کشت ادامه داد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شایستگی دارد به جهان درباره تهدیداتی که در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند به همراه داشته باشد، هشدار دهد.

*هدف اسرائیل از ایران هراسی، رسیدن به اهداف شوم در منطقه 

 

"حسین معین‌آبادی" پیرامون این موضوع در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اسرائیل از تمامی ابزارها استفاده می‌کند تا بتواند همانند روند گذشته با افزایش ایران هراسی، مظلوم نمایی و گرفتن فرصت‌ها و امکانات به اهداف و منافع خود در منطقه دست یابد. آنچه که باید در مورد اسرائیل به آن بپردازیم، این است که این رژیم قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین می‌توان این ویژگی را در اقدامات این رژیم که از جمله آنها می‌توان به سرکشی از کنوانسیون‌های جهانی، گسترش سلاح‌های اتمی، دخالت در عرف بین‌الملل و اقدامات علیه حقوق بشر ، عدم رعایت حاکمیت کشورها و حقوق فلسطینیان و تجاوز به لبنان و غزه اشاره کرد.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: اقدامات رژیم صهیونیستی در طول 2 سال اخیر به ویژه از زمانی که مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 از سال 1392 وارد فاز جدیدی شد، از قبیل آمدن نتانیاهو به کنگره و موضع‌گیری‌هایش علیه ایران، بحث حمله مستقل اسرائیل به ایران و از این قبیل همگی با هدف جلوگیری از ورود ایران به جامعه جهانی صورت گرفت. در ادامه این اقدامات می‌توان به تلاش برای مسجل نشدن قدرت منطقه‌ای ایران و به رسمیت نشناختن قدرت این کشور در جامعه جهانی اشاره کرد تا با تحقق این اهداف اسرائیل بتواند سیاست دست‌یابی به منافعش را پیش ببرد.

معین‌آبادی گفت: منافع ملی و اقتصادی اسرائیل و آمریکا همخوانی نداشته و به نوعی زاویه پیدا کرده است. واقعیت این است که تحریم‌های ضدایرانی شکسته شده است و بسیاری از کشورها آماده بهره‌برداری از این موقعیت هستند که در همین راستا می‌توان به ورود سرمایه‌گذاران شرکت‌های اروپایی در روزها و ماه‌های اخیر به کشورمان اشاره کرد.

این کارشناس سیاست خارجی در خصوص پیشنهاد کاهش سهم بودجه سازمان ملل از بودجه آمریکا از سوی کنگره در صورت برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران اظهار داشت: این موضوع شرایط بدی را برای کنگره فراهم کرده است و این اقدام و مقابله با سازمان ملل، نوعی دهن‌کجی به مدیریت جهانی است.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجا که قطعنامه شورای امنیت همه‌چیز را مشخص کرده است، بنابراین اعضای مخالف توافق در کنگره نمی‌توانند مقابل سازمان ملل بایستند، زیرا برای آن‌ها بسیار پرهزینه خواهد بود، بنابراین این اقدامات کنگره نوعی بلوف سیاسی است.

از این رو به نظر می‌رسد موضوع توافق ایران و کشورهای 5+1، که به کابوسی وحشتناک برای رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم تبدیل شده است، همانند حصاری است که هر لحظه تنگ‌تر می‌شود و این حصار نتیجه به رسمیت شناختن اسرائیل و تلاش برای بقای این رژیم است که ساختار این رژیم جز برهم زدن امنیت منطقه و جهان و نقض حقوق مسلم کشورها هدف دیگری ندارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۰:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۴
همه میدانندبارکج به مقصد نمی‌رسد
آخرین اخبار