حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

لزوم برگزاری جلسه‌ای با مسئولان برای اعلام رقم واقعی پول‌های بلوکه‌شده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: متأسفانه وجود تشکیلات ساختاری و سازمانی بسیار در دولت و مجلس باعث شده رقم صحیح دارایی‌های ارزی و طلا را در خارج از ایران مشخص نباشد.

"حسینعلی حاجی‌دلیگانی" عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت:‌ متأسفانه وجود تشکیلات ساختاری و سازمانی بسیار در دولت و مجلس باعث شده رقم صحیح دارایی‌های ارزی و طلا را در خارج از ایران مشخص نشود. 

نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در ادامه افزود: هر یک از مسئولان مانند وزیر صنعت و معدن، استاندار تهران، سخنگوی دولت، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد رقم‌های متفاوتی را تاکنون اعلام کرده‌اند، حتی چند تن از نمایندگان مجلس نیز در سخنان خود رقم‌های متفاوتی از پول‌های بلوکه شده اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: بنده در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات پیشنهاد دادم که هر چه سریعتر جلسه‌ای با حضور خزانه‌داری کل کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور برگزار شود تا با شنیدن نقطه نظرات آن‌ها گزارش صحیحی را از میزان اعداد و ارقام پول‌های بلوکه شده به مردم ارائه کنیم.

حاجی‌دلیگانی تأکید کرد: اینکه قبل از حصول برجام به مردم بگوییم ده‌ها میلیارد دلار پول‌های بلوکه شده، آزاد می‌شود اما بعد از آن اعلام شود که این پول عدد بزرگی نیست تنها نشان‌دهنده استفاده تبلیغاتی از موضوع توافق است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قبل از برجام، بیشتر مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره می‌زدند اما بعد از آن رفع تحریم‌ها را در بهبود اقتصاد کشور بی‌اثر می‌خوانند و این بیانگر بازی با افکار عمومی جامعه است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار