بهره‌برداری 18 تن طلای ساریگونی

معاون امور معادن استان کردستان گفت: یک پروانه بهره‌برداری برای استخراج 18 تن طلای خالص در طی 7 سال صادر شده است.

مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت مواد معدنی در استان کردستان گفت: بیش از 350 پروانه بهره‌برداری در قالب 18 نوع ماده معدنی صادر شده است.

وی افزود: استان کردستان به دلیل دارا بودن فلزات گران‌بها مانند منگنز و همچنین سنگ‌های تزئینی مانند مرمر یک منطقه استراتژیک محسوب می‌شود.

معاون امور معادن استان کردستان در توضیح استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش گفت: اکسیدی بودن طلای‌های استان  و وجود آهن‌هایی از تیپ اسکارن استخراج را راحت‌تر کرده و باعث جذب سرمایه‌گذاران به این بخش شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت عراقی در استان مجوز استخراج آهن اسفنجی، کنستانتره و سنگ آهن را دارد و در این زمینه فعالیت می‌کند.

مرادی تصریح کرد: حداقل 4 مجوز احداث واحدهای فرآوری آهن صادر شده است.

وی در خصوص استخراج طلای ساریگونی اظهار داشت: یک پروانه بهره‌برداری برای استخراج 14.8 دهم میلیون تن سنگ کانن با عیار 1.24 صدم پی‌پی‌ام در طی 7 سال صادر شده است.

معاون امور معادن استان کردستان افزود: کارخانه ساریگونی در چند مرحله در حال بهره‌برداری است و معدن آن فعالیت استخراج خود را آغاز کرده است و تنها بخش تولید شمش آن به دلیل تاخیر در تحویل پمپ به تاخیر افتاده است.

مرادی در پایان گفت: اگر چه مواد معدنی استان از ارزش بالایی برخوردار است اما متاسفانه میزان ذخایر پایین است و میزان ذخیره قطعی 610 میلیون تن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار