توسعه مکانیزاسیون کشاورزی،با رفع تحریم‌ها

عضو کمیسیون کشاورزی بیان کرد: بخشی از موانع تولید که موثر بر ارتقا، توسعه و تجهیز منابع مالی مورد نیاز بخش کشاورزی است با رفع تحریم‌ها، حل خواهد شد.

هدایت‌الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لغو تحریم در بخش مکانیزاسیون و تولید بازار بخش‌های کشاورزی اظهار داشت: بخشی از موانع تولید در ارتباط با تحریم‌هاست که قطعا با لغو آن در ارتقا، توسعه، تجهیز منابع مالی موردنیاز و شیلات تأثیرگذار خواهد بود و از طرفی مراودات و ارتباط با کشورهای دنیا در مسائل فنی مهندسی، مکانیزاسیون، تعامل علم و پژوهش بخش مثبت برداشته شدن تحریم‌ها می‌تواند باشد.

وی افزود: بنابراین با رعایت موازین بین‌المللی و قراردادهای فی‌مابین می‌توانیم پیشرفت و سرافرازی انرژی هسته‌ای و منافع کشور را حفظ کنیم و با آزاد شدن منابع مالی بلوکه شده ایران از سوی کشورهای مختلف، بخشی از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی برطرف خواهد شد.

میرمرادزهی در پایان تصریح کرد: در زمان تحریم‌ها صادرات و واردات به شکل منظم و هماهنگ صورت نمی‌گرفت و خواسته ما بعد از رفع تحریم‌ها با توجه به پتانسیل و ظرفیت کشور صادرات و ارزآوری است که بتوانیم بخشی از نیاز کشورهای اروپایی را تأمین کنیم و از سویی بر اساس نیاز واردات داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار